Yes we can! Аналіз промови Барака Обами

Однією з кращих промов початку XXI століття вважається промова Барака Обами після першої перемоги на виборах у 2008 році. Запис цього виступу на YouTube набрав понад 3 мільйони переглядів, а багато американців продовжують його цитувати й досі. Давайте розберемося, які прийоми зробили цю промову такою, яка запам'ятовується.

01

Контрасти

Контрасти — сильний прийом, який використовують хороші спікери. Це допомагає тримати увагу аудиторії протягом виступу. Хронологічні контрасти — протиставлення минулого і сьогодення, сьогодення і майбутнього — допомагають створити різницю між тим, що є, і тим, що може бути, дати слухачеві відчуття кращого світу. Емоційні контрасти — коли серйозні факти чергуються з жартом — допомагають тримати увагу аудиторії, розслаблюють і налагоджують із нею контакт.

Обама в промові використовував багато контрастів. Так, на початку виступу бачимо два контрасти — «різноманітність США» і «єдність США»:

It's the answer spoken by young and old, rich and poor, Democrat and Republican,
black, white, Hispanic, Asian, Native American, gay, straight, disabled and not disabled.
Americans who sent a message to the world that we have never been
just a collection of individuals or a collection of red states and blue states.
We are, and always will be, the United States of America.

Ось ще низка коротеньких, але дуже контрастних фраз:

…our stories are singular, but our destiny is shared…

To those who would tear the world down: We will defeat you.
To those who seek peace and security: We support you.

02

Повторення

Повторення фраз чи слів на початку та в кінці речення — цікаві, хоч і не часто вживані способи створити динаміку промови. Повторення пов'язують частини промови в єдине ціле, повторюючи фразу й роблячи на ній акцент, ви даєте людям той слоган, який вони запам'ятають і будуть скандувати. Наприклад, фраза «Yes we can», головний слоган передвиборчої кампанії Барака, повторювалася в цій промові 6 разів. Інші приклади повторів:

It's been a long time coming, but tonight, because of what we did on this
date in this election at this defining moment change has come to America.

…a government of the people, by the people,
and for the people has not perished from the Earth.

I have never been more hopeful than I am tonight that we will get there.
I promise you, we as a people will get there.

And, above all, I will ask you to join in the work of remaking this nation,
the only way it's been done in America for 221 years —
block by block, brick by brick, calloused hand by calloused hand.

This is our chance to answer that call. This is our moment. This is our time.

03

Сегментація аудиторії

Цей прийом присутній майже в усіх промовах Барака Обами. Президенти США, зокрема Рональд Рейган, не дарма полюбили будувати свою промову зі згадуванням абсолютно різних цінностей і поглядів. Адже при зверненні до американського народу складно налагодити контакт відразу з усіма, потрібно знайти те, що відгукнеться в кожній групі людей, що буде сказано про них.
Слухаючи таку промову, в якийсь момент відчуваєш — так це ж про мене. Наче президент звертається безпосередньо до тебе, розуміє тебе і твої проблеми. Відстань між вами відразу ж скорочується, у тебе виникає емпатія до такого, здавалося б, далекого президента.
Барак розбиває слухачів на умовні підгрупи та звертається до кожної із них:

It's the answer spoken by young and old, rich and poor, Democrat
and Republican, black, white, Hispanic, Asian, Native American,
gay, straight, disabled and not disabled.

And to those Americans whose support I have yet to earn. And to all those
watching tonight from beyond our shores, from parliaments and palaces,
to those who are huddled around radios in the forgotten corners of the world.
And to all those who have wondered if America's beacon still burns as bright.

04

Аудиторія — ваш герой

«Зробіть аудиторію своїм героєм» — саме це ми кажемо нашим спікерам при підготовці до виступів. Адже не було б слухачів — не відбувся б і виступ. Як бачите, Обама не дарма присвятив свою перемогу насамперед своїм виборцям:

But above all, I will never forget who this victory truly belongs to.
It belongs to you. It belongs to you.

This is your victory.

And that cannot happen if we go back to the way things were.
It can't happen without you, without a new spirit of service,
a new spirit of sacrifice.

Далі Барак говорить, що без тих, хто не голосував за нього, йому не впоратися:

And to those Americans whose support I have yet to earn,
I may not have won your vote tonight, but I hear your voices.
I need your help. And I will be your president, too.

05

Історія

Найдавніший спосіб передавати інформацію — у вигляді історій. Ми любимо історії, адже вони дуже важливі в передачі досвіду. До створення писемного мовлення весь досвід людства передавався через переказані історії. У промовах історії потрібні, щоб налагодити контакт з аудиторією, підвести аудиторію до висновку або створити певний контраст.

Наприкінці виступу Барак Обама розповідає історію однієї із його виборниць — 106-річної темношкірої Анн Ніксон Купер з Атланти.
Цікаво також те, що в цій історії Обама використовує й інші прийоми. Наприклад, він вибудував платформу спільних цінностей і показав, що героїня історії — така ж людина, як і будь-який інший виборець:


She's a lot like the millions of others who stood in line to make their voice heard in this election except for one thing: Ann Nixon Cooper is 106 years old.

Настільки «унікальний» вік героїні дозволив Обамі створити контраст «минулого» і «майбутнього»:

She was born just a generation past slavery; a time when there were
no cars on the road or planes in the sky; when someone like her
couldn't vote for two reasons — because she was a woman and because
of the color of her skin. And this year, in this election, she touched her finger
to a screen, and cast her vote, because after 106 years in America, through
the best of times and the darkest of hours, she knows how America can change.

Розповідаючи саме цю історію, Барак Обама повторив 6 разів головний слоган своєї політичної кампанії:

Yes we can.

Використання цих прийомів не зробить вас автоматично хорошим спікером. За кожною промовою, як і за кожною презентацією, насамперед повинна стояти велика ідея. І неважливо, чи це президентська промова після перемоги на виборах, чи виступ на профільній концеренції — повинна бути чітка ідея, яка простежується в усьому виступі, і ця ідея повинна мати цінність для аудиторії.

Успіхів вам із великими ідеями та їхнім розповсюдженням!

Отримайте свій пітч-дек, що приносить гроші, від команди професійних дизайнерів презентацій.

Дозвольте нам допомогти вам підкреслити переваги вашого продукту.

pitchdeck card reprezent

Рекомендовані статті

close-sign

Замовити пітч-дек

Дозвольте нам допомогти підкреслити переваги вашого продукту за 5 простих кроків. Ми створюємо презентації PowerPoint світового класу з 2014 року. За цей час ми працювали з 500+ клієнтами з 25 країн світу та провели 700+ презентацій.

Натискаючи на кнопку, ви даєте згоду на обробку персональних даних. Угода користувача Reprezent.

Дякуємо! Ваше звернення було отримано!
Упс! Форма, на жаль, не була надіслана. Напишіть нам на пошту
idea@reprezent.ua
Або зверніться за номером телефону
+38 099 092 8579