Ми — Reprezent
Історія дизайну ще пишеться — і саме зараз вона особливо цікава. Де шукати нові ідеї, якщо не тут? Запрошуємо заглянути за лаштунки сучасного дизайну та дослідити, що на нього впливає сьогодні.
2024 рік — це час технологій і сміливої творчості. Дизайнери відкривають нові напрямки, переосмислюють знайоме і створюють щось абсолютно несподіване. Ми спостерігаємо цікаве поєднання інноваційних ідей зі звичними елементами. У тренді — нестандартні рішення, сучасні підходи та стильні експерименти: від повернення класичних форм до впровадження сітчастих візерунків. Ці тренди відображають дух нашого часу й задають напрямок на майбутнє.
Вшановуючи доробок Йоганнеса Іттена, почнемо огляд трендів із кольору. Цього сезону головна зірка у світі дизайну — відтінок Peach Fuzz, офіційно позначений як PANTONE 13-1023.
За словами Інституту кольору Pantone, Peach Fuzz уособлює наше спільне прагнення до турботи про себе й емпатії до інших.
Цей ніжний і заспокійливий відтінок набуває особливого значення в сучасному контексті — він символізує моменти спокою, переосмислення пріоритетів і переформатування нашого стилю життя.
З наближенням 2024 року можна очікувати, що відтінок Peach Fuzz буде широко використовуватись в різних сферах дизайну, адже він уже впливає на моду, б’юті-індустрію, дизайн інтер’єрів та продуктів.
Мінімалізм залишається в тренді: дедалі більше дизайнерів надають перевагу чистим лініям, приглушеним кольорам і стриманим текстурам. Усуваючи все зайве, мінімалістичний дизайн підкреслює елегантність і простоту. Він сприяє чіткому, ефективному спілкуванню, акцентуючи на типографіці та великій кількості білого простору. Це допомагає передати головне без зайвого шуму.
Справжня сила мінімалізму — в його адаптивності. Він легко вписується в різні формати — від цифрових платформ, таких як вебсайти та соціальні мережі, до друкованих матеріалів і брендингу. Ця стійка філософія "менше — значить більше" захоплює аудиторію, доводячи, що простота може бути водночас виразною й універсально привабливою.
Наш світ перебуває на переломному етапі — необхідні рішучі зміни, щоб захистити природу і зберегти ресурси планети. Зростаюча увага до екологічних питань, таких як переробка та збереження навколишнього середовища, мотивує людей не лише діяти відповідально, а й включати ці теми в дизайн.
Оскільки стійкий розвиток стає все більш актуальним, екодизайн набуває особливого значення. Цей тренд вирізняється природними колірними палітрами, використанням перероблених матеріалів і мотивами, натхненними природою. Відтінки зеленого, синього та коричневого стали уособленням цього руху.
Із зростанням інтересу до органічних продуктів цей тренд поступово проникає і в графічний дизайн. Природні кольори, матеріали й загальне органічне відчуття роблять дизайн особливо привабливим у 2024 році. Такий підхід можна застосувати не у всіх сферах, а от галузі харчових продуктів і напоїв, косметики та медицини можуть значно виграти від екосвідомого підходу.
Типографіка — мистецтво розміщувати шрифти так, щоб текст був не тільки читабельним, а і візуально привабливим. На основі цього зʼявилась нова захоплива концепція під назвою «пластична типографіка». Цей свіжий тренд досліджує анімовані форми літер, надаючи кожному символу індивідуальності. Також він експериментує з нестандартними композиціями, відмовляючись від звичних статичних сіток. Завдяки цьому з’являються нові способи роботи з текстом, які додають дизайну глибини та динаміки. Такі техніки значно підсилюють візуальну привабливість і краще утримують увагу глядача.
Майбутнє стрімко наздоганяє дизайнерів. Без сумніву, технологічні досягнення в галузі штучного інтелекту вплинуть на тренди 2024 року. Інструменти на кшталт Midjourney та DALL·E вже здатні створювати зображення досить високої якості лише на основі текстових запитів. Втім, поки що ми не дійшли до етапу, коли клієнти повністю готові приймати такі роботи як готовий продукт. Тож рекомендуємо розглядати штучний інтелект як інструмент для оптимізації процесів і генерації ідей — він може стати потужним джерелом натхнення на ранніх етапах проєкту.
Водночас, коли ми тестуємо нейронні мережі у нашій роботі, помічаємо помилки в пропорціях та специфічний «техно-фентезійний» стиль усіх зображень, який, втім, дуже подобається користувачам.
Градієнти тріумфально повертаються у 2024 році, плавно поєднуючи кольори, щоб надати глибини та об’єму. Вони ідеально підходять для фону, типографіки та логотипів — від ніжних переходів до яскравих колірних вибухів, що додають дизайну візуальної привабливості.
Візерунки теж у тренді: складна геометрія та грайливі флористичні мотиви додають характеру й ноток ностальгії. Індивідуальні, креативно продумані патерни стають важливою частиною брендованих матеріалів, допомагаючи компаніям вирізнятись серед інших.
Окрім того, зростає популярність 3D-градієнтів, які використовують нерівномірні, динамічні переходи у статичних чи анімованих 3D-об'єктах. Такий підхід робить типографіку, предметні фото та вебдизайн більш виразними й сучасними, надаючи їм футуристичного відтінку.
У світі дизайну 2024 року зростає популярність нового тренду — анімованого колажу. Цей креативний підхід поєднує традиційні колажні техніки з елементами анімації, створюючи вражаючі, живі роботи. Завдяки рухомим текстурам, зображенням і шарам дизайнери формують захопливі композиції, які додають глибини й дозволяють розповідати історії через візуал. Появу цього тренду значною мірою спричинив вплив медіаплатформ, зокрема популярність відеоформатів у TikTok та Instagram.
Анімований колаж чудово працює в рекламі, контенті для соцмереж, дизайні сайтів і відеопродакшені. Використання руху допомагає передавати емоції, утримувати увагу глядача та доносити ідеї у візуально насиченому середовищі.
Фактично, у 2024 році анімований колаж поєднує тактильну привабливість ручної техніки з креативністю цифрової анімації, створюючи динамічний і виразний дизайн, який неможливо не помітити.
Щоб надати бренду сучасності, інноваційності, а іноді й футуристичності — варто звернути увагу на пікселі як елемент дизайну. Ці крихітні квадратні блоки повертаються в моду, поєднуючи ностальгію з новаторським підходом. Раніше вони асоціювалися лише з ретро-відеоіграми, а нині їх свідомо використовують у вебдизайні, анімаціях, ілюстраціях і брендингу.
У візуальній комунікації головне — привернути увагу. І піксельна графіка чудово з цим справляється завдяки високому контрасту. В епоху надчітких екранів пікселізовані елементи природно вирізняються на фоні решти. У 2024 році дизайнери все частіше поєднують піксельні мотиви з м’якими текстурами, створюючи справді унікальні візуальні рішення.
Пікселі стали популярнішими на 179% за даними таких платформ, як Canva — це свідчить про зростання інтересу до тренду як до способу додати бренду креативного, прогресивного звучання
Сітки додають дизайну структури та читабельності. У 2024 році трендом стають видимі сітки та чітко окреслені межі блоків. Дизайнери більше не приховують сітки, як це було раніше, а навпаки — підкреслюють їх і роблять акцентом у своїх роботах.
Грамотне використання сітки допомагає вибудувати ієрархію: більші елементи отримують більшу вагу. Водночас сітка не обмежує креатив — вона дає можливість експериментувати з порожнім простором або навмисно порушувати правила, створюючи абстрактні, нестандартні композиції. Подумай, як ти можеш зробити сітку візуальним центром уваги у своїх наступних проєктах :)
У 2024 році світ дизайну переповнений ідеями та невичерпною креативністю. Від ілюстрацій до сіткових композицій — дизайнери сміливо переосмислюють традиції та відкривають нові горизонти. Але в центрі кожного тренду — не просто форма, а суть вашого послання. Саме ця цінність справді резонує з аудиторією. Тренди — це інструменти, які допомагають підсилити, структурувати й візуалізувати ваше повідомлення. Використовуючи їх із розумом, ви можете побудувати глибший зв’язок зі своєю аудиторією, зробивши комунікацію чіткою, емоційною й незабутньою.
Дозвольте нам допомогти вам підкреслити переваги вашого продукту.
E-book "Ефективне форматування таблиць" створений командою Reprezent за підтримки BrightCarbon.
Посібник містить практичні поради з дизайну таблиць:
- коли варто використовувати таблиці?
- як зробити таблицю простою і зрозумілою?
- як покращити читабельність даних у великих таблицях?
- як вдало робити акценти на важливій інформації?
Також зібрали кілька лайфхаків для оформлення візуалу та приклади креативних таблиць з нашого портфоліо.
Підпишіться на нашу розсилку та отримайте доступ до книги.
Рекомендовані статті