Гумор в презентаціях. Як не червоніти за свої жарти

Час читання: 7 хвилин

Від посмішки стане всім світліше, ми це знаємо з дитинства. Іноді під час презентації в суворій атмосфері костюмів і краваток ми забуваємо про те, що вдалий жарт може стати тим шматочком пазла, якого не вистачало.

Але важливий баланс: презентація не повинна перетворитися в стендап. Тому розповідаємо, як правильно використовувати гумор у презентації.

Навіщо використовувати гумор

Ненав'язливий жарт, іронія або алюзія може розрядити атмосферу і залучити необхідну увагу. Особливо якщо це не просто банальний гумор, а щось, що розумієте ви і ваша аудиторія. Така фраза творить особливий зв'язок, яка допоможе успішно донести думку.

Якщо ви виступаєте серед багатьох спікерів, вдалий жарт приверне увагу і ви запам'ятаетесь аудиторії.

Жарти в бізнес презентації

Чи доречний гумор в бізнесі? Відповідь — так, гумор може стати відмінним інструментом впливу.

Щоб зрозуміти, чи варто в конкретній ситуації його використовувати, проведіть базовий аналіз аудиторії: хто ці люди і навіщо вони зібралися? Адже іноді жартувати взагалі не варто.

Безпосередньо по час виступу витратьте трохи часу на знайомство з аудиторією. Дайте їй кілька хвилин, щоб вона до вас звикла, перш ніж вразити її чимось гумористичним.

Іен Олтман, експерт в області b2b-продажів і колумніст американського Forbes, в одному зі своїх виступів обіграв термін «стиснення гонорарів» — так говорила його аудиторія. «Наскільки мені відомо, для вас зараз важливо подолати проблему стиснення гонорарів. Для мене це звучить як «окей, приятель, ти завжди робив для мене цю роботу, але з сьогоднішнього дня ти будеш отримувати за неї менше».

У залі засміялися, бо саме таке значення цей термін мав і для присутніх. У них залишилося враження, що він їх розуміє.

Чого точно не варто робити в будь-який презентації

  1. Жартувати не в тему. Не час жартувати, проводячи презентацію в компанії, у якої тільки що впали акції.
  2. Будьте обережні, не варто використовувати образливий гумор і сарказм. Сексистські, расистські або бородаті анекдоти недоречні ніде взагалі. Якщо ви сумніваєтеся, чи варто використовувати гумор — не робіть цього.
  3. Не смійтеся над власною жартом. Навіть якщо аудиторія не сміялася, не турбуйтеся. Це все-таки не стендап — просто продовжуйте презентацію.
  4. Гумор — не самоціль. Він повинен посилити сенс презентації, а не перетягнути увагу. Інакше аудиторія запам'ятає тільки жарт.
  5. Не очікуйте, що аудиторія буде постійно вибухати від сміху, і не намагайтеся змусити її робити це. Ви не комік, а вони не йшли на шоу.
  6. Ніколи не нападайте на кого-небудь з присутніх. Деякі доповідачі думають, що їдкий сарказм надає їм значимості, але ні. Це відмінний спосіб налаштувати проти себе весь зал, адже кожен слухач боятиметься стати наступною мішенню.

Що дійсно спрацює

Нейтральний жарт

Професійні спікери знають, що розповісти анекдот — це відмінний спосіб налаштувати позитивне ставлення слухачів. Так вони зможуть розслабитися і довіряти вам, так що ймовірність того, що вони будуть відкриті для ваших подальших слів, зросте.

Самоіронія

Пожартуйте над собою — особливо перш ніж почати жартувати над іншими. Якщо у вас не спрацював клікер або ви забули слова, жарт — відмінний спосіб розрядити атмосферу. Так ви покажете невелику слабкість і недосконалість, а люди розслабляться і відчують, що ви така ж людина, як і вони.Здорово, якщо вийшло пожартувати спонтанно. Одного разу директорку по візуальних комунікаціях McKinsey Джин Желязни запитали: «Чи повинен доповідач повторювати поставлене запитання?» Поки вона думала, що відповісти, вона, сама не усвідомлюючи, неголосно сказала: «Чи повинен... доповідач... повторювати... задане... питання?»А коли відповіла: «Ні. Зазвичай не повинен», — присутні зареготали ще голосніше.

Історія з життя

Добре жартувати — складно. Якщо сумніваєтеся, що жарт буде вдалим, то краще розкажіть історію. Розповіді цікаві і переконливі і, що найголовніше, вони можуть бути смішними. Наприклад, випадок з дитинства або кумедна історія про свою дитину. Так, необов'язково ділитися власним досвідом, можете розповісти про друга, маму чи знайомого (якщо вони не проти).

Експерт у сфері розробки і створення презентацій Ненсі Дуарте радить розповідати історії про те, що знайоме кожному, над якими неможливо не засміятися. Нехай глядачам захочеться сказати: «Я тебе розумію. Ти мене теж. Ми думаємо однаково».

Візуальний гумор

Відмінний спосіб пожартувати — створити панч-слайд. Особливо він корисний, коли вам соромно вимовляти жарт на публіці. Так, це може бути і мем, і несподіваний поворот в історії. Зіграйте на ефекті несподіванки.

Часті питання про гумор

Скільки жартів вважається нормальним?

В цілому не більше трьох жартів. Важливо не те, скільки разів ви змусите аудиторію сміятися, а те, наскільки людина прийме вашу сторону. Навіть якщо вони засміються всього один раз, цього може виявитися достатньо.

Краще почати, закінчити або вставляти жарти протягом презентації?

Жартувати спочатку можна тільки якщо ви вже знаєте аудиторію і впевнені, що вона добре відреагує. В іншому випадку жарти по ходу слайдів або як яскраве завершення, коли контакт з аудиторією вже є, будуть більш вдалими.

Що робити, якщо аудиторія не сміється?

Нічого. Проїхали. Якщо ви не отримали очікуваної реакції після першого жарту, постарайтеся більше не жартувати.

Як зрозуміти заздалегідь, що жарт зайде?

Вивчити аудиторію. Знати, що люди, які будуть вас слухати, теж переживали такий досвід або стикалися з подібною ситуацією. Можна розповісти жарт комусь із знайомих, хто в темі, і подивитися на реакцію. Ну і обов'язково прогнати її через фільтр адекватності (див. розділ вище).

Нехай страх не зупинить вас! Тепер ви знаєте кілька перевірених прийомів і зможете правильно підготуватися, щоб вразити аудиторію і не червоніти за свої жарти.

Отримайте свій пітч-дек, що приносить гроші, від команди професійних дизайнерів презентацій.

Дозвольте нам допомогти вам підкреслити переваги вашого продукту.

pitchdeck card reprezent

Ефективне форматування таблиць

E-book "Ефективне форматування таблиць" створений командою Reprezent за підтримки BrightCarbon.

Посібник містить практичні поради з дизайну таблиць:
- коли варто використовувати таблиці?
- як зробити таблицю простою і зрозумілою?
- як покращити читабельність даних у великих таблицях?
- як вдало робити акценти на важливій інформації?

Також зібрали кілька лайфхаків для оформлення візуалу та приклади креативних таблиць з нашого портфоліо.

Підпишіться на нашу розсилку та отримайте доступ до книги.

Отримати е-книгу
morphbook-reprezent

Рекомендовані статті

close-sign

Замовити пітч-дек

Дозвольте нам допомогти підкреслити переваги вашого продукту за 5 простих кроків. Ми створюємо презентації PowerPoint світового класу з 2014 року. За цей час ми працювали з 500+ клієнтами з 25 країн світу та провели 700+ презентацій.

Натискаючи на кнопку, ви даєте згоду на обробку персональних даних. Угода користувача Reprezent.

Дякуємо! Ваше звернення було отримано!
Упс! Форма, на жаль, не була надіслана. Напишіть нам на пошту
idea@reprezent.ua
Або зверніться за номером телефону
+38 099 092 8579