Ми — Reprezent
— Привіт, я — Паша Мнухін і я сомельє. Працюю у цій галузі більше 8 років. Наразі моя робота має голосну назву бренд-амбасадор. Я представляю бренди компанії Wine Bureau, магазин Good Wine — це найбільший магазин алкоголю і продуктів в Україні та Європі. Проводжу дегустації та лекції: наливаю вино і розповідаю про нього. Презентації продукту в моїй роботі займають 80% часу.
Усе розпочалося з того, що студентом я пішов працювати мерчендайзером до компанії з великою кількістю відомих брендів алкоголю. Це виявилось дуже цікаво. Галузь не така велика, тому якщо докласти зусилля, можна стати кращим.
— Мене запрошують у школи сомельє проводити лекції. Презентація потрібна, оскільки теми не прості, з великою кількістю складних слів, які поєднують у собі німецьку, іспанську, італійську і французьку мови. Простіше розібрати це на слайді. Також показую карти виноробних регіонів. Багато пояснюю на прикладах: гори затримують повітряні маси, не йде дощ, сухо і тому виходить чудовий виноград. Для цього необхідна візуалізація.
У моїй галузі чимало складних термінів, які люди просто не розуміють. Їх потрібно пояснювати живою і зрозумілою мовою.
«Якщо професор не здатний пояснити 5-річній дитині чим він займається — то він шарлатан»
Я проводжу презентації під гаслом: якщо професор не здатний пояснити 5-річній дитині чим він займається — то він шарлатан. Я намагаюсь пояснити вино, ніби 5-річній дитині. Потрібно бути простіше, зрозуміліше і тоді люди до тебе потягнуться.
Звісно ж, вмикаєш аудиторію жартами, запитуєш, як у них справи, що їм подобається. Спілкуєшся з ними, щоб ніхто не заснув.
— Завжди в аудиторії є людина, яка розумніше чи намагається здаватися розумніше. Зазвичай, він хоче доповнювати кожен тезис. Така людина була на моїй першій комерційній презентації. Він багато говорив, і я на його фоні губився. Таким людям краще відразу сказати, що ви з радістю їх вислухаєте у кінці свого виступу.
— Так. Я був на різноманітних курсах з ораторського мистецтва. Відвідував «Клуб ораторського мистецтва Своя Сорочка» — це частина міжнародної мережі клубів ораторського мистецтва Toastmasters International.
На курсах Анни Бінєєвої вчився управляти голосом, боровся з геканням і шоканням. Дуже важлива частина ораторського мистецтва — коли ти працюєш зі своїм голосом, намагаєшся зробити його яскравим, дзвінким, щоб тебе слухали, а закінчення слів промовлялись.
— Якщо перераховані вище навички вже були на якомусь рівні, то з дизайном у мене все відверто погано.
Я відвідав два невеликих воркшопа Reprezent у Часописі. Мені дуже подобалось, було цікаво.Потім я пройшов два повноцінних курси. Проходив великий вечірній курс і зайняв друге місце. Мені було цікаво і я старався. Після цього я пройшов курс ще раз, але трохи скороченіший. Я б ще сходив. Чому б ні?
Щоб стати хорошим спеціалістом у будь-якій професії, власне професії недостатньо. Я багато часу займався ораторським мистецтвом, щоб вміти разповідати про вино. Пішов на курси з дизайну презентацій, щоб доповнити свою розповідь правильною візуалізацією. Потрібно поєднувати свої знання з теми і вміння візуалізувати, щоб стати класним спеціалістом.
«Існує три стовпи: знання продукту, уміння розповісти, уміння показати»
— Я дізнався про 70-80% інструментів, про існування яких навіть не здогадувався.
Дуже багато класної інформації про роботу із зображеннями: де їх шукати, як їх правильно шукати, як з ними працювати.
Дізнався, як працювати із шрифтами: дизайн шрифтів, де які шрифти повинні бути, як їх підбирати.
Для мене максимальним відкриттям став Morph. Це інструмент, який рухає мої карти. Наприклад, якщо я показую вина Франції, то на першому слайді демонструю карту країни. На наступному слайді я наближаю і показую частину певних регіонів.
Коли мені вдалося використовувати Morph, мені здалось, що це рівень для відео на YouTube. Коли гарної якості картинка — це незрівнянно.
— Я з ранку до вечора залипаю у PowerPoint — роблю ролики. Записую вже десятий ролик про історію виноробства. У моїх планах зробити штук сто про різні винні регіони і т.д. Це допомогає мені круто розібратися в історії вина. Якщо комусь буде цікаво подивитись — це супер.
На курсах дізнався, якщо на слайді багато тексту, це означає, що зайвий або текст, або людина, яка виступає. Люди або читають, або слухають. До курсів, на моєму слайді було 3-4 речення. Виявилось, що це багато. Один слайд — це одна картинка. Так виходить живіше, але роботи від цього більшає.
«Якщо на слайді багато тексту, це означає, що зайвий або текст, або оратор»
Протягом тривалого часу я займався перфекціонізмом — доводив презентації до ідеалу, підтягував анімацію, під лінійку все вирівнював і т.д. Створення нормальної презентації займало у мене 5-8 годин. Прибирання дрібниць — ще стільки ж часу.
Але зараз я живу під гаслом 80 на 20. 20% часу принесуть мені 80% успіху. Я роблю презентацію так, щоб вона повністю розкривала тему і задовольняла мене технічно.
— Краще відвідуйте дегустації. Ти оплачуєш білет, як правило 500–700 грн. Приходиш до камерного закладу, де 10–15 людей дегустують вино 5–6 сортів. Сомельє або ведучий розповідають, на що звернути увагу, і це дуже класно.
Купуйте вино хоча б від 150 грн і вище. У цій категорії краще купувати білі вина. Вини виготовляються трішки простіше, їх важче зіпсувати. Я рекомендую іспанські.
Читайте книгу Озі Кларка «Вино. Повне керівництво для знавців і не тільки». Англійський ресурс Wine-Searcher дуже класний. На ньому можна підглянути кращі вина у кожному регіоні, їх вартість і середню оцінку.
Пийте вино із сорту винограду Ріслінг. Дуже смачно.
Пийте, читайте, купуйте, дегустуйте
— Існує такий вислів, не про власне вино, про лозу — лоза повинна страждати. Цей вислів дуже поширений у світі вина. Він означає, що найкращі вина виходять не з лоз, які ростуть на рівнині або чорноземі, а з лоз, які ростуть мало чи не на скелях. Лоза страждає, встромляє своє коріння, пробиваючи скелі, і ось ці страждання породжують круте вино.
Ми страждаємо, як лоза. Потрібно постраждати, щоб отримати хорошу презентацію.
Щоб страждати набагато менше, проходьте наш інтерактивний онлайн-курс Pro PowerPoint. Ми навчимо вас працювати із зображеннями, шрифтами, текстом і, звісно ж, робити круті анімації! Навіть якщо до цього ви жодного разу не відкривали PowerPoint.
Дозвольте нам допомогти вам підкреслити переваги вашого продукту.
E-book "Ефективне форматування таблиць" створений командою Reprezent за підтримки BrightCarbon.
Посібник містить практичні поради з дизайну таблиць:
- коли варто використовувати таблиці?
- як зробити таблицю простою і зрозумілою?
- як покращити читабельність даних у великих таблицях?
- як вдало робити акценти на важливій інформації?
Також зібрали кілька лайфхаків для оформлення візуалу та приклади креативних таблиць з нашого портфоліо.
Підпишіться на нашу розсилку та отримайте доступ до книги.
Рекомендовані статті