Ми — Reprezent
«Дизайн не повинен домінувати над людьми. Дизайн повинен допомагати їм. У цьому його роль.»
Дітер Рамс, промисловий дизайнер, провідний дизайнер фірми Braun із 1962 по 1995 рік
Першою книгою про дизайн, яку я прочитав, була «Дизайн для НЕдизайнерів». Її авторка, Робін Вільямс, наочно показала, як працюють головні принципи дизайну та яким чином вони впливають на наше сприйняття інформації. Прикладами слугували звичні всім нам речі: візитівки, буклети, сторінки сайтів, запрошення тощо.
Але нічого не було сказано про презентації, хоча ці принципи також можна застосувати і для слайдів. У цій статті я покажу, як це працює для презентацій.
Я зробив презентацію, яка має вигляд, як одна серед більшості презентацій, які нас оточують. А тепер застосую принципи з книги, щоб покращити слайди в ній.
Тепер перейдемо до нашої презентації. На її прикладі застосуємо три принципи: наближення, вирівнювання та контраст. Про повторення я буду лише іноді нагадувати, детальніше розповім про нього окремо наприкінці статті.
Насамперед застосовую принцип наближення для створення взаємозв'язку між об'єктами на слайді.
Принцип вирівнювання тут уже дотриманий — текст вирівняний по лівому краю, до однієї вертикальної направляючої, і це вже створює порядок на слайді.
Але іноді варто поглянути й на інші варіанти, наприклад вирівняти текст по правому краю.
Перейдемо до контрасту. Наш погляд зупиняється на тих елементах, які помітно виділяються серед інших. Спробуємо виділити об'єкти, які повинні привертати нашу увагу.
У цьому випадку це текст і ілюстрація.
Цьому слайдові бракує контрасту. Погляд занадто прикутий до зображення, а поруч утворюється сліпа пляма. Ми можемо застосувати контраст до заголовку, щоб це виправити:
Почнемо з наближення. У цьому випадку слід розділити текстові блоки:
Наступний крок — вирівнювання:
Тепер додамо контрасту заголовкам і підзаголовкам:
Слайд має доволі симпатичний вигляд. Однак, є сенс збільшити зображення — на щастя, місця на слайді вистачає:
Додамо повторення:
Зверніть увагу, що стиль основного тексту в нас не змінюється, від першого й до останнього слайду він однаковий. Повторення стилів тексту — шрифту та його накреслення, кольору, розміру — допомагає презентації бути цілісною, а не просто набором різнобарвних слайдів.
Найперше слід навести лад у тексті.
Принцип наближення допоможе співвіднести докази та пояснення до них:
Додамо контрасту підзаголовкам:
Для зручності можна вирівняти текст по лівому краю:
Очевидно, що зображення занадто маленьке. Збільшивши його, ми застосуємо відразу два принципи — наближення і контраст:
Додамо зображення, яке емоційно розбавить текстовий слайд:
Я знайшов ілюстрації капелюхів у схожому стилі, а вішалку намалював самостійно. Я зробив це, не виходячи з PowerPoint, за допомогою фігур. Ви можете використовувати такий метод, коли потрібно зобразити щось просте, а пошуки в інтернеті не дають результатів.
Слайд набув такого вигляду:
У цьому варіанті текст візуально більш пов'язаний із зображенням, аніж у попередній версії. Зараз контур зображення і невидима лінія, по якій вирівняний текст, йдуть паралельно, і між ними відчувається смисловий зв'язок.
Вихідний слайд має явний недолік — ілюстрація «не працює».
Я вирішив поекспериментувати з її розташуванням:
Зображення відразу почало виконувати своє завдання — викликати емоції і сприяти запам'ятовуванню. Текст читається набагато простіше, тому що я налаштував довжину рядка і міжрядковий інтервал.
Завжди намагайтеся виділяти багато простору для зображень.
Маленькі зображення не викликають емоцій, а тільки займають місце на слайді.
Цей принцип я залишив на десерт. Його дію складно оцінити на окремому слайді, тому що його дотримано по всій презентації у таких деталях, як-от шрифт, стилістика зображень або якийсь повторюваний елемент.
Стилістика ілюстрацій — намальовані олівцем картинки. Ви не знайдете тут зображень в іншому стилі, це порушило б гармонію. Завжди слід задавати правило, якого ви будете дотримуватися у своїх презентаціях. І, звичайно ж, не варто боятися це ж правило порушувати :)
Щоб показати дію принципу повторення, я спочатку хотів розміщувати на слайдах ілюстрацію люльки для куріння. Але коли в черговий раз помістив її біля останньої літери одного із заголовків, подумав, що цю літеру цікаво було б обіграти на кожному слайдові, і не обов'язково з люлькою:
Не на всіх слайдах дотримуватися правила було так само легко, як зі збільшувальним склом. На деякі літери я витратив понад годину, і це не враховуючи пошуків зображення. Наприклад, як сталося із цим слайдом:
Майже стільки ж часу було витрачено і на цей слайд:
Результат вартий витраченого часу, як мені здається:
У статті ми розглянули чотири базові принципи дизайну:
1. Наближення — якщо хочете, щоб елементи сприймалися як одне ціле, розташуйте їх поруч.
2. Вирівнювання — для створення й підтримки порядку в презентаціях розміщуйте елементи за правилом, яке ви самі задали.
3. Контраст — якщо хочете привернути увагу до певного елемента, зробіть його таким, який буде помітно відрізнятися від інших.
4. Повторення — не забувайте, що стилістика презентації передбачає повторення деяких елементів стилю по всій презентації.
Ці принципи допоможуть вам зробити ваші слайди професійнішими. Спочатку ви можете повертатися до цієї статті або книги Робін Вільямс, але доволі швидко ви перестанете замислюватися про те, який принцип застосували або ж проґавили. Це буде відбуватися автоматично.
Давайте наочно переконаємося, як основні принципи дизайну змінили нашу вихідну презентацію.
Дозвольте нам допомогти вам підкреслити переваги вашого продукту.
E-book "Ефективне форматування таблиць" створений командою Reprezent за підтримки BrightCarbon.
Посібник містить практичні поради з дизайну таблиць:
- коли варто використовувати таблиці?
- як зробити таблицю простою і зрозумілою?
- як покращити читабельність даних у великих таблицях?
- як вдало робити акценти на важливій інформації?
Також зібрали кілька лайфхаків для оформлення візуалу та приклади креативних таблиць з нашого портфоліо.
Підпишіться на нашу розсилку та отримайте доступ до книги.
Рекомендовані статті