Зворотний зв'язок — не просто інструмент формування й збереження довіри зі сторони клієнтів, а й запорука зростання компанії у будь-якій сфері діяльності. Не є винятком і сфера презентацій, де зворотний зв'язок або фідбек — життєво необхідний етап у спілкуванні з клієнтом.
У цій статті ви дізнаєтеся, які ви маєте засоби для ефективної роботи з фідбеком, у чому їх схожість і відмінність.
Що не так?
Найчастіше зворотний зв'язок від клієнта має такий вигляд:
Якщо ви все ще отримуєте такий зворотний зв'язок або самі надсилаєте його в подібному вигляді — зупиніться. Я покажу вам кілька ефективних і зручних прийомів, які зроблять ваше життя простішим, а спілкування із замовником або виконавцем — зрозумілішим і продуктивнішим.
Не треба вигадувати велосипед
Почнемо з PowerPoint. Функціонал цієї програми дуже широкий. Він передбачає і можливість залишати коментарі до слайдів. За цю функцію відповідає команда «Примітки».
Натиснувши на кнопку, перед вами відкривається бічна панель під назвою «Коментарі».
Нехай вас не лякає, що розробники назвали примітки коментарями (або навпаки), на процес роботи з ними це жодним чином не впливає.
Усе, що потрібно зробити після відкриття панелі «Коментарі» — натиснути на кнопку «Додати коментар». У вікні, яке з'явилося, ви пишете свої побажання, а потім пересуваєте маркер у потрібне місце на слайді.
Поглянемо, який це має вигляд:
Із коментарями до одного слайду можна впоратися й у Word, але якщо слайдів близько 50-ти, то набагато простіше залишати фідбеки послайдово.
Також у PowerPoint у залишених примітках є можливість відповідати на коментарі.
Коли ви відправляєте презентацію поштою, усі примітки та відповіді до них зберігаються. Тобто вони не прив'язані до вашого ноутбука або ПК. При цьому, якщо ви, наприклад, виступаєте із цими слайдами, то примітки не відображатимуться — зокрема в режимі доповідача (натисніть Alt+F5, щоб включити на Windows, або Option+Return — на Mac OS).
Крім приміток, можна використовувати команду «Замітки», але це не так зручно.
Імовірніше, вони слугуватимуть шпаргалками для того, хто виступає, а не інструментом для фідбеку.
Проте є один випадок, коли вони можуть стати в нагоді й для зворотного зв'язку: якщо правок на слайді виходить багато та є зауваження, які стосуються всього слайду загалом.
Наприклад:
Зверніть увагу, що в режимі доповідача замітки будуть відображатися тільки для вас, аудиторія їх не побачить.
Ще один важливий момент: при конвертації PowerPoint-презентації у PDF-файл в останньому не показуються ані примітки, ані замітки. Вони будуть видимі тільки у файлі .ppt(х).
Тепер про PDF-презентації
Припустимо, що вам приходить ця ж презентація, але файлом типу .pdf.
Принцип додавання коментарів дуже схожий. Тільки в Adobe Reader така команда називається не «Коментарі», а «Записка». Можна додати записку, натиснувши відповідну кнопку на панелі завдань.
Далі відкриваються вже звичні вам маркер і поле для коментаря. Цим маркером теж можна управляти, переміщуючи його на потрібну точку слайду.
Також є можливість відповідати на коментарі.
В Adobe Reader є розділ «Коментарі» у меню «Інструменти». Там можна побачити різні варіанти роботи з текстом, наприклад виділення.
Працює дуже просто: вибираємо команду, заливаємо текст фарбою, подвійним кліком відкриваємо вікно для коментаря. Воно має такий же вигляд, як і в записках.
Різниця між виділеним текстом і записками полягає у двох пунктах:
Виділений текст є помітнішим.
Якщо закрити вікно з коментарем, то при наведенні на виділений текст з'явиться міні-версія цього вікна.
Лайфхак
Уявімо, що презентація складається з кількох десятків слайдів, а правки містяться тільки на одному-двох. Звичний спосіб — передивлятися всі слайди, щоб відшукати ті самі два, стосовно яких додано зауваження.
А ось незвичний спосіб:
Я додав яскраве коло в якості маркера, який кричить, на яких слайдах є правки. Це означає, що інші слайди залишаються без змін, і вам не потрібно буде перевіряти кожен із них. На панелі ескізів зліва ви побачите, на який слайд переміщуватися далі.
Додавати маркер на слайд — хороший спосіб зробити так, щоб правки не були пропущені. Якщо ж потрібна швидка навігація по примітках, для цього є кнопки «Наступна примітка» та «Попередня примітка». Крім того, короткі коментарі можна писати прямо в маркерах.
Тепер у вашому арсеналі з'явилося кілька зручних, швидких і діючих способів надавати зворотний зв'язок щодо презентації. При цьому ці способи ще й універсальні, корисні як замовникові, так і виконавцеві. Замовники зможуть швидше й простіше надавати зворотний зв'язок, а виконавцям не потрібно буде ставити купу уточнюючих запитань при спробах його розшифрувати.
Приємного всім фідбеку, друзі!
Отримайте свій пітч-дек, що приносить гроші, від команди професійних дизайнерів презентацій.
Дозвольте нам допомогти вам підкреслити переваги вашого продукту.
E-book "Ефективне форматування таблиць" створений командою Reprezent за підтримки BrightCarbon.
Посібник містить практичні поради з дизайну таблиць: - коли варто використовувати таблиці? - як зробити таблицю простою і зрозумілою? - як покращити читабельність даних у великих таблицях? - як вдало робити акценти на важливій інформації?
Також зібрали кілька лайфхаків для оформлення візуалу та приклади креативних таблиць з нашого портфоліо.
Підпишіться на нашу розсилку та отримайте доступ до книги.
Дозвольте нам допомогти підкреслити переваги вашого продукту за 5 простих кроків. Ми створюємо презентації PowerPoint світового класу з 2014 року. За цей час ми працювали з 500+ клієнтами з 25 країн світу та провели 700+ презентацій.
Дякуємо! Ваше звернення було отримано!
Упс! Форма, на жаль, не була надіслана. Напишіть нам на пошту