Мудборди

Що таке мудборд?

Після вечора у сльозах, аналізу, чому щось пішло не так і двох келихів вина, я вирішила повернутися до самого початку — створення мудборду.

Якось мені довелось у буквальному сенсі лити сльози через мудборд.

Потрібно було зробити презентацію. Як таких вимог у клієнта не було, крім побажання, щоб презентація була світлою і сучасною.

Я, як хваткий боєць, впустила етап мудборду і одразу стала до роботи. Доробивши усі слайди через 6 годин, ми відправили їх на фідбек. У результаті клієнт написав, що за стилістикою це абсолютно не те, що він очікував.
Я дуже засмутилась, адже зробила чимало роботи, і усе дарма.

Мудборд («дошка настрою») — це набір картинок, які передають настрій і стилістику майбутнього проєкту. Під стилістикою маємо на увазі кольори, іконки, фотографії, ілюстрації, кнопки і т.д.

1. Шрифти
У презентації планується використання шрифтів з засічками, «під старину» або легкі сучасні шрифти без засічок?
Яка комбінація шрифтів добре передає настрій презентації?

2. Кольори
Яка кольорова палітра буде використовуватись: пастельні кольори, градієнти, темні кольори або навпаки світлі?

3. Іконки
Якщо у презентації ви плануєте використовувати іконки, то можете показати їх стилістику: залиті, частково залиті, лінійні з тонкою обводкою або лінійні з товстою обводкою, більш формальні чи більш фанові.

4. Фотографії
Якщо плануєте використовувати фотографії, покажіть приклади. Це можуть бути кадри людей крупним планом, панорами міста, предметна зйомка та ін. Головне, щоб приклади передавали настрій, який ви хочете створити у презентації.

5. Ілюстрації
Іконки та ілюстрації повинні гармоніювати між собою, бути в одному стилі і створюваний один настрій. Покажіть приклади ілюстрацій, які підходять під задуману вами стилістику.

6. Графіки і діаграми
Знайдіть цікаві приклади візуалізації інформації, приклади графіків і таблиць, стилістика яких підходить під презентацію.

7. Композиція
Мудборд може вам допомогти знайти цікаві композиційні рішення у розміщенні елементів на слайді. Композиція може бути сбалансована і чітка, а може бути динамічна, сучасна і навіть дещо хуліганська. Що більше підходить під вашу задумку?

8. Інші елементи
До мудборду можна включати інші елементи дизайну, не обов'язково зі світу презентацій. Це може бути дизайн кнопок, елементів інтерфейсу, патернів. Головне, щоб ви бачили розумне застосування для цих елементів на слайдах.

Навіщо потрібен мудборд?

Щоб зекономити час і нерви :)
Це полегшує життя на мільйон відсотків. Як говорить моя мама, навіщо вигадувати велосипед знову?

Будучи не дизайнером, компонувати і поєднувати буває неймовірно важко. А більшість людей, які регулярно роблять презентації — не дизайнери. Добре підібраний мудборд і відмінне знання PowerPoint допоможуть вам зробити круту презентацію, використовуючи готові дизайнерські рішення.

Як зробити мудборд?

Вам знадобиться наступне:
— Можливість робити скріншоти;
— Програма, куди ви будете вставляти картинки (PowerPoint, Paint, Photoshop, Illustrator, Word).

Або ж можна зберігати картинки онлайн, наприклад, на дошці у Pinterest.

Крок 1: Шукаємо картинки і надихаємось


Усе, що потрібно — це зайти на Behance, Dribbble (це сайти, де дизайнери викладають свої роботи), Pinterest і обрати ті проєкти, які вам подобаються і підходять під настрій презентації. Зберігайте ці картинки у папку у себе на комп'ютері або на дошці у Pinterest.

Не забувайте, що на стилістику вашої презентації будут впливати: контент презентації, аудиторія, якій ви будете презентувати, брендбук компанії і технічні обмеження інструменту, в якому робите презентацію.

Приклади «впливу»:


1. Якщо ви представляєте юр. фірму і виступаєте перед радою директорів великої корпорації, скоріше за все презентація повинна бути стриманою, серйозною, без яскравих вирви око кольорів і без експериментів у композиції слайдів.

2. Якщо ви робите презентацію для виступу перед школярами, скоріше за все презентація повинна бути залучаючою і «фановою»: з насиченими кольорами, гіфками, відео та анімацією.

3. Якщо робите презентацію про свій топовий технологічний продукт, то і презентація повинна виглядати технологічно, стильно і акуратно.

У мудборді головне — передати настрій, який людина має відчувати під час перегляду презентації.

Важливе правило: не усе, що вам сподобається, знадобиться або підійде для вашого проєкту.

Ви спитаєте: «Чому?»
Продемонструю на прикладах.

У річному звіті банку такий художній стиль буде недоречний, хоча він мені і сподобався.

Це вже ближче, такий стиль за відчуттями буде більше підходити для фінансової сфери.

Висновок: шукаємо проєкти, які максимально близько передають той настрій, який ми хочемо досягти за допомогою презентації. Головне — слідкувати за тим, щоб мудборд не був схожий на кошик, у який звалили усе підряд.


Крок 2: Аналізуємо картинки, які знашли

Припустимо, нам необхідно зробити презентацію про бренд ювелірних прикрас, і у нас вийшов ось такий мудборд:

Приклад мудборду. Картинки узяті з різних проєктів на behance.net.

Давайте проаналізуємо мудборд і подумаємо, як така стилістика може вплинути на презентацію:

1. Настрій

Презентація буде світлою і стриманою, місцями консервативною.
Оскільки ювелірні вироби завжди вважались предметом розкоші, класичний витриманий стиль підійде.

2. Кольорова палітра

Ви можете знайти готову палітру або згенерувати самостійно, наприклад, на сайті Coolors або Khroma.

Мені сподобався синій колір на одному з референсів, але мені не підходить рожевий. Я дізналась код синього кольору, ввела його на сайті Сoolors і підібрала кольори. Ось що вишло у мене приблизно за 30 секунд:


Кольорова палітра, підібрана до першочергового синього кольору за допомогою Coolors

3. Шрифти

Для заголовків ми можемо використовувати шрифт із засічками, а для основного — без. В одному з проєктів використовується шрифт Warnock pro, але він платний. На Google Fonts ви можете підібрати схожий шрифт у вільному доступі. Наприклад, Playfair Display.


Безкоштовний шрифт з Google Fonts, який можна використовувати для заголовків

4. Фотографії

У нашому проєкті головне — продукт, значить фото повинні бути гарної якості і показувати деталі ювелірних виробів. У мудборді крім власне продукту показуємо фотографії дівчат з прикрсами.

Для ювелірного бізнесу життєво важливо зробити якісний фотосет ювелірних виробів. Тут на фото і ретуші не варто економити.

Якщо ж вам потрібно просто фото для дизайну, а не для демонстрації лінійки виробу, безкоштовні якісні фото є на Unsplash, Pixabay, Pexels.

Крок 3: Робимо презентацію


Чи зможете ви повторити певні дизайнерські рішення у PowerPoint або Keynote — вже залежить від ваших скілів і знання інструментів.
Ці інструменти не можуть повністю замінити Photoshop або Illustrator, але дозволяють реалізувати достатньо цікаві рішення.

Мій особистий висновок


Мій досвід у дизайні — більше трьох років. За цей час я жодного разу не пошкодувала, що зайвий раз зробила мудборд для проєкту. І найближчим время не планую відмовитись від цього інструменту.

Взагалі, раджу регулярно шукати картинки, які вам подобаються. Часто буває таке, що конкретно ця картинка не допоможе у поточному проєкті, але може стати у нагоді для майбутньої презентації. Регулярний перегляд хороших дизайнерських проєктів буде розвивати ваш смак у дизайні.

Мудборд варто використовувати як поштовх для вашої творчості, з нього можна починати презентацію. Перед створенням презентації, крім створення мудборду, не забувайте добре пропрацювати контент і намалювати сторіборд. А далі — користуйтесь своєю творчою жилкою, адаптуйте дизайн під контент презентації і вражайте аудиторію своїми презентаціями :)

Приклади мудбордів від команди Reprezent

Інші цікаві статті про мудборди для любителів «покопати у темі»

Як 1+1 Digital використовують мудборди для розробки концепцій діджитал-продуктів.

Design Mood. 7 Motives to Create Mood Boards.

Примітка автора: ще є таке поняття, як stylescapes. Я детально не вивчала, чим це відрізняється від мудборду, для мене це аналогічне поняття. Якщо хтось захоче дослідити різницю, то можна пошукати статті у Google. Буду рада, якщо поділитесь своїми висновками, можете писати нам на idea@reprezent.ua :)

Отримайте свій пітч-дек, що приносить гроші, від команди професійних дизайнерів презентацій.

Дозвольте нам допомогти вам підкреслити переваги вашого продукту.

pitchdeck card reprezent

Рекомендовані статті

close-sign

Замовити пітч-дек

Дозвольте нам допомогти підкреслити переваги вашого продукту за 5 простих кроків. Ми створюємо презентації PowerPoint світового класу з 2014 року. За цей час ми працювали з 500+ клієнтами з 25 країн світу та провели 700+ презентацій.

Натискаючи на кнопку, ви даєте згоду на обробку персональних даних. Угода користувача Reprezent.

Дякуємо! Ваше звернення було отримано!
Упс! Форма, на жаль, не була надіслана. Напишіть нам на пошту
idea@reprezent.ua
Або зверніться за номером телефону
+38 099 092 8579