Перед створенням презентаціїварто поставити собі три питання
Відповіді на ці запитання будуть нашимм внутрішнім технічним завданням. Вони будуть допомагати нам зрозуміти, чи у вірному напрямку ми рухаємось.
1. Кому?
Що люди вже знають з цієї тематики?
Що їм цікаво дізнатись ще?
Наскільки серйозними ми повинні бути?
2. Навіщо?
Яку проблему аудиторії ми хочемо вирішити цією презентацією/виступом?
3. Як?
Як буде відбуватись презентація? Які існують технічні обмеження?
Запитання 1. Кому?
Знання цільової аудиторії допомагає нам зрозуміти:
1. Що аудиторія вже знає.
2. Що варто розповісти нового і корисного для аудиторії.
3. Наскільки серйозними ми повинні бути.
Презентації у громадському сегменті у більшості будуть серйозними
Добре знаючи аудиторію, можна і пожартувати.
Запитання 2. Навіщо?
Презентація має право на життя, якщо вона допомагає аудиторії і вирішує певну проблему.
Focusing your presentation on a serious problem that your audience has is essential—this is the way that you get their attention. Unless you are solving a problem for your audience, why should they listen to you? You're just another waste of time for them.
If you follow just this one idea—of focusing your presentation on solving a problem that your audience has—then you will see a substantive improvement in the success of your presentations.
The reason that drawing your audience's attention to a threatening problem works, in part, is that fear is a reliable motivator when the issue is a serious one and you are offering a helpful solution.
[...] The goal here is, instead of having them say, "Oh great, here comes Katya with another boring update," you want them to think, "Every time this person presents to us, we learn something useful.
Цитата з книги ADVANCED PRESENTATIONS BY DESIGN, Andrew V. Abela, Ph.D.
Запитання 3. Як?
Як проходитиме презентація?
Презентації можна поділити на два типи: зі спікером і без нього.
The design of such presentations will vary, because they are crafted to perform different tasks. While the first one is used to complement the speech, the second one imparts information independently from the speaker.
Дизайн таких презентацій буде сильно відрізнятися, оскільки презентації використовуються по-різному. І виконують дві різні задачі: одна повинна доповнити промову спікера, а інша самостійно доносити інформацію без сторонньої допомоги.
Правила для e-mail презентацій
16:9
Для e-mail презентацій використовуємо співвідношення сторін 16:9. Так наша презентація буде використовувати максимум площі екрану монітора або телефона.
PDF формат
Клієнту не варто надсилати презентацію у форматі .pptx, використовуйте тільки pdf. Інакше усе може відображатися некоректно.
Слідкуйте за вагою презентації
Намагайтесь не перевищувати ліміт у 10Мб, ідеально — менше 5Мб. Тоді презентація точно зможе потрапити до вашого клієнта.
15 слайдів
Намагайтесь робити мало слайдів і не перевантажувати їх інформацією. 15 слайдів — це умовний максимум. І пам'ятайте, що краще 15 візуально легких слайдів, ніж 7 важких.
Декілька версій
Тримайте під рукою декілька презентацій для різних аудиторій. Одна презентація клієнту, друга — партнеру, третя — інвесторам. Так у вас не буде звалища зайвої інформації у презентації.
Невеликий текст
Для e-mail презентації розмір тексту в 12−18 пунктів читабельний і комфортний.
Кожен день ми читаємо сайти з таким розміром шрифту. Якщо тексту багато — візьміть 12−14 пт, якщо мало — 16−18 пт.
Правила презентацій для виступу
16:9 або 4:3
Для виступу виходимо зі співвідношення сторін проектора і полотна, на яке він проецує зображення.
Старі проектори використовують більш старий формат 4:3, більш сучасні проектори і плазми— 16:9
PPTX формат
Найкращий формат для виступів, працює з клікером, дозволяє програвати анімацію і відео.
Мінімум тексту
Якщо те, що ви збираєтесь розказати вже написано на слайді, люди прочитають і їм буде нецікаво слухати вас. Не спойлеріть свій виступ, краще замініть полотно тексту на ємну фразу, а інше розкажіть особисто
Кількість слайдів
Залежить напряму від тривалості виступу: їх може бути 200, а може бути всього 3. Слайди повинні доповнювати вашу промову. Якщо вам необхідно лише два слайди для візуалізації ключових моментів вашої промови — це нормально. Потрібно 30 або 300? Це теж нормально.
Розмір тексту
Швидкий спосіб: візьміть средній вік аудиторії, це і будет ваш мінімальний розмір тексту.
Більш довгий спосіб: у вас є слайди, де багато тексту — цитати, ключові визначення, список ваших послуг або переваг. І ви хочете, щоб на слайдах був весь текст, а ділити текст на декілька слайдів неможна. Тоді беремо слайд з найбільшою кількістю тексту і задаємо максимально великий кегль. Щоб і текст читався, і усе влізало. Тільки слідкуйте за тим, щоб не перегрузити ваш дизайн.
Перевірити усе
Перед виступом перевірте:
• роботу клікера
• чи коректно проектор показує презентацію
• чи є звук
• чи працює відео
• чи не поплили шрифти.
Тримайте запасну копію презентації на флешці.
Перевіривши усе заздалегідь, ви будете відчувати себе впевненіше і обійдете можливі технічні неполадки.
Формуємо структуру
Після формування внутрішнього ТЗ можна переходити до створення структури презентації. У випадку презентацій з більшим об'ємом інформації зручно використовувати ментальні карти. Наприклад, XMind Zen.
Робити одну універсальну структуру на 50 слайдів для всіх аудиторій — це не гуд. Ми ж відповіли собі на питання, для кого ми робимо презентацію, що їм цікаво дізнатись, і створити структуру варто чітко під нашу цільову.
Припустимо, у нас є задача зробити презентацію про захід.Мети у нас дві: знайти інвестора і знайти волонтерів.Це різні цільові, відповіді на питання «Кому?» і «Навіщо?» відповідно відрізняються.
Почнемо зі збору всієї інформації про проєкт
Це буде масив, з якого будемо обирати інформацію конкретно під кожного отримувача.
Інвестор хоче заробити на заход
Основна задача інвестора — мінімізувати ризики під час вкладення коштів. Тому ми повинні переконати, що на заході
• що на заході буде багато людей
• є надійні партнери
• досвідчена команда
• і стратегія проведення заходу на роки уперед.
Волонтери хочуть стати частиною великого заходу
Основний мотиватор волонтерів — потрапити на захід безкоштовно або попрацювати за ідею. Їх цікавить, що це за захід, чому він проводиться (місія), спікери, де буде проходити, з ким доведеться працювати і т. д.
Далі прибираємо зайве,розподіляємо між слайдами
Почати можна одним з 4 способів: Start with...
Why
Як у цьому виступі, почати з того, що є вашою глибинною мотивацією і місією.
Problem
Зв'язка проблема/рішення — робоча конячка у багатьох презентаціях.
Conclusion
Починаємо з основного висновку презентації. Карти на стіл. Підходить для зайнятої аудиторії, наприклад, для ради директорів.
Shift
Показуємо, які глобальні зміни робить проєкт актуальним саме зараз.
Основну частину презентації формуємо за принципом одна ідея — один слайд:
Приклад, де ми скористались принципом «одна ідея на одному слайді» і розділили слайд про компанію на 4. Це дозволило зробити дизайн цікавішим.
Завершуємо презентацію слайдом, який підсумує усе і мотивує аудиторію
Мы написали цілу статтю про те, чому писати «Дякую за увагу» і закінчувати презентацію на цьому не найкраща ідея. Клікніть, щоб прочитати.
Приклади фінальних слайдів з наших робіт:
Фото продукту (інтерактивного столу) у дії, контакти і пропозиції подальших кроків
Презентація для Hinteractive Technology
Атмосферне фото і слоган компанії з контактами
Презентація для аграрної компанії Agrosem
Миле фото і контакти з клікабельними кнопками соцмереж
Презентація для бренду дитячого одягу Agrosem
Чіткий заклик до дії і контакти з кнопками
Презентація для фріланс-платформи Proffstore
Логотип стартапу і контакти
Презентація для хардвер стартапу 7id
Підсумовуючи
Складаючи структуру, не забувайте спочатку поставити собі запитання «Кому, навіщо і як?». Ваша презентація не пройде повз, якщо ви за допомогою відповідей на ці питання сформуєте таку структуру і наповните її тією інформацією, що буде потрібна і цінна для аудиторії.
А якщо є складність зі створенням структури, завжди є ми, які готові і раді допомогти.
Отримайте свій пітч-дек, що приносить гроші, від команди професійних дизайнерів презентацій.
Дозвольте нам допомогти вам підкреслити переваги вашого продукту.
E-book "Ефективне форматування таблиць" створений командою Reprezent за підтримки BrightCarbon.
Посібник містить практичні поради з дизайну таблиць: - коли варто використовувати таблиці? - як зробити таблицю простою і зрозумілою? - як покращити читабельність даних у великих таблицях? - як вдало робити акценти на важливій інформації?
Також зібрали кілька лайфхаків для оформлення візуалу та приклади креативних таблиць з нашого портфоліо.
Підпишіться на нашу розсилку та отримайте доступ до книги.
Дозвольте нам допомогти підкреслити переваги вашого продукту за 5 простих кроків. Ми створюємо презентації PowerPoint світового класу з 2014 року. За цей час ми працювали з 500+ клієнтами з 25 країн світу та провели 700+ презентацій.
Дякуємо! Ваше звернення було отримано!
Упс! Форма, на жаль, не була надіслана. Напишіть нам на пошту