Ми — Reprezent
Не знаєте, з чого почати розробку фірмового стилю? Визначте характер бренду і подумайте, як виразити його за допомогою кольорів, форм, звуків, зображень. А щоб зарядитись ідеями, надихайтесь брендингом відомих компаній. Про сім креативних прикладів ми розповімо в статті.
Коли ви знайомитесь з новими людьми, вони оцінюють вас за зовнішністю, голосу, манерам, висловлюваннями. Те саме відбувається, коли ви виводите на ринок бренд. Ставлення споживачів залежить від того, як компанія виглядає і спілкується – іншими словами, яким є її фірмовий стиль або айдентика.
Фірмовий стиль складається з кольорів, форм, шрифтів, зображень, запахів, звуків, tone of voice («голосу бренду»), які повинні створювати цілісний образ. В ньому однаково важливий кожен елемент – від логотипа й упаковки до роботи кол-центру і музики, яка грає в магазині.
Створення ідентичності потребує часу – цей процес можна розбити на кілька основних етапів:
1
Аналіз. Щоб розробити фірмовий стиль, необхідно розуміти характер компанії, місію, цінності та цільову аудиторію.
Порада. Поставити собі конкретні запитання, наприклад: «Навіщо я займаюсь бізнесом, окрім заробітку грошей?», «У що я вірю і що мене надихає?», «Як би я хотів, щоб клієнти описували мій бренд друзям».
2
Підбір інструментів. Подумайте, які кольори, форми, інтонації, матеріали допоможуть найбільш точно виразити ідентичність бренду.
Порада. Почніть розробку фірмового стилю з логотипа – головного візуального символу компанії. В цьому допоможе онлайн-конструктор Logaster: десятки варіантів професійних лого.
3
Натхнення. Вивчайте фірмовий стиль інших компаній – у творчому процесі дуже важливий візуальний досвід. Чим більше прикладів побачите, тим більше ідей у вас з’явиться.
Порада. Аналізуйте конкретні приклади, які використовують бренди, та думайте, як застосувати їх до свого бізнесу.
«Кради, як художник», – ця назва відомої книги Остіна Клеона вже стала афоризмом. Інакше кажучи, дивіться навкруги та не бійтесь творчо переосмислювати чужі підходи. Про деякі з них розповімо нижче.
В основу ідентичності кавового бренду лягли нетрадиційні для цієї сфери атрибути: маскот у вигляді потішного вовка і біло-блакитна колір нагама.
Простий і дружній образ народився завдяки місії компанії– поділитись своєю пристрастю до обсмажування кави. Ім’я бренду дав вихованець засновників – сибірський хаскі, схожий на маленького вовка. Намальоване вовченя присутнє на всіх елементах фірмового стилю: від картонних горняток до футболок і сумок.
Талісман п’є каву, танцює, читає, грає, відображаючи відкритий характер бренду, і закликає покупців радіти життю разом з ними. «Горнятко кави добре настільки, наскільки добра компанія, з якою ви його розділяєте. Візьми кілька друзів (пухнастих або ні) і варіть каву так, як вам подобається», –пропонують творці Little Wolf Coffee.
Сервіс потокового відео рекламує свою продукцію на різних носіях і в різних форматах – від мобільного додатку до гігантських рекламних щитів на Таймс-сквер. Тому завданням дизайнерів було створення простого, яскравого та універсального фірмового стилю, який залишається впізнаваним в будь-якому масштабі. Так з'явився червоний колір і чистий жирний шрифт для текстового логотипу.
Основний інструмент брендингу Netflix – каталог серіалів і шоу. Для їх реклами компанія використовує формат карток різного розміру, які легко масштабувати та перевести на різні платформи – як друковані, так і цифрові. На кожній з карток зображений один елемент брендингу: наприклад, персонаж серіалу або частина червоної емблеми.
Американська компанія, що продає товари для сну, змінила індустрію завдяки підходу до брендингу. Casper почала з онлайн-продажів матраців, в той час, як конкуренти все ще торгували в офлайн-магазинах.
Вплинути на купівельні звички людей і залучити їх в онлайн допоміг фірмовий стиль. Простий текстовий лого, заспокійлива синьо-біла колірна гама, кумедні ілюстрації в рекламі, округлі форми в шрифтах і малюнках створюють дружній і життєрадісний образ бренду, близький користувачам.
Враження доповнює tone of voice на сайті та в соцмережах: в компанії не навантажують клієнтів складною термінологією про конструкцію матраців, а розповідають, як налагодити здоровий сон і насолоджуватись життям.
Коли відомий данський шеф-кухар Рене Редзепі відкривав в Японії перший ресторан, він вирішив побудувати брендинг на філософії об’єднання культур, технік, продуктів.
Натхненням для назви та фірмового стилю стали інуїти –корінні народи Північної Америки, які вірили у зв'язок всіх об’єктів природи: землі, рослин, тварин і людей. Так з’явилась ідея бренду: «Всі речі розділені, але залишаються разом».
Цю філософію втілює візуальний брендинг, який поєднує мінімалізм з витонченістю, симетрію з асиметрією, елегантність з простотою. Всі форми в Inua натхненні лініями природи: квітами, травами, деревами. Їх елементи можна помітити в різних деталях – від меню до оформлення інтер’єру.
Логотип Нью-Йоркського музею сучасного мистецтва (Museum of Modern Art або MoMA) – один з найбільш відомих у світі культури. Ви напевно впізнаєте чотири жирні чорні літери, які завжди розташовуються вертикально – так само як на фасаді музею.
Візуальну ідентичність доповнюють яскраві кольори та оригінальне кадрування. В зовнішній, друкованій і цифровій рекламі разом з лого зазвичай зображена дещо обрізана картина.
Особливо цікавий ефект виходить при поєднанні кількох рекламних плакатів. Великі чорні літери разом з різноколірними зображеннями виглядають експресивно і динамічно – як і належить бренду, який представляє сучасне мистецтво.
Сервісний центр продукції Apple позиціює себе як простий і зрозумілий бренд, який турбується про клієнтів і пропонує ефективне обслуговування. Тому як фірмові кольори були обрані білий і блакитний, які символізують спокій і впевненість.
Доброзичливість бренду підкреслює креативна емблема: слово «Hi» в назві помістили в словесну бульбашку. Таке написання підкреслює, що на першому місці для компанії – не високі технології, а комунікація з користувачами.
Приклад мінімалізму у виконанні скандинавської компанії Berg & Berg, яка називає себе «сучасним брендом для покупців сучасного чоловічого одягу».
В основі філософії бренду – переосмислення класики, увага до якості та турбота про клієнтів. Ці тези втілює насамперед комбінований логотип. Назва Berg & Berg написана сучасним шрифтом Reader, який виконаний в класичному стилі. Над написом зображена незакінчена швейна строчка: ця маленька недосконалість створює відчуття ручної роботи.
Всі елементи фірмового стилю, зокрема фотографії, сайт, візитівки, виконані в приглушених сіро-бежевих кольорах, які транслюють спокійний шляхетний характер бренду.
Прикладів креативного брендингу набагато більше, ніж може поміститись в одній статті. Радимо знайти компанії з близькою вам ідентичністю, продуктами, цільовою аудиторією і вивчити їх фірмовий стиль. В процесі не забувайте записувати корисні техніки та підходи зі своїми коментарями – і в результаті ви отримаєте значний список свіжих ідей.
Дозвольте нам допомогти вам підкреслити переваги вашого продукту.
E-book "Ефективне форматування таблиць" створений командою Reprezent за підтримки BrightCarbon.
Посібник містить практичні поради з дизайну таблиць:
- коли варто використовувати таблиці?
- як зробити таблицю простою і зрозумілою?
- як покращити читабельність даних у великих таблицях?
- як вдало робити акценти на важливій інформації?
Також зібрали кілька лайфхаків для оформлення візуалу та приклади креативних таблиць з нашого портфоліо.
Підпишіться на нашу розсилку та отримайте доступ до книги.
Рекомендовані статті