Ми — Reprezent
Не знаєте, з чогопочати розробку фірмового стилю? Визначте характер бренду і подумайте, яквиразити його за допомогою кольорів, форм, звуків, зображень. А щоб зарядитисьідеями, надихайтесь брендингом відомих компаній. Про сім креативних прикладівми розповімо в статті.
Коли ви знайомитесь з новими людьми, вониоцінюють вас за зовнішністю, голосу, манерам, висловлюваннями. Те самевідбувається, коли ви виводите на ринок бренд. Ставлення споживачів залежитьвід того, як компанія виглядає і спілкується – іншими словами, яким є їїфірмовий стиль або айдентика.
Фірмовий стильскладається з кольорів, форм, шрифтів, зображень, запахів, звуків, tone of voice («голосу бренду»), які повинні створювати цілісний образ. В ньому однакововажливий кожен елемент – від логотипа й упаковки до роботи кол-центру і музики,яка грає в магазині.
Створенняідентичності потребує часу – цей процес можна розбити на кілька основнихетапів:
1
Аналіз. Щоб розробитифірмовий стиль, необхідно розуміти характер компанії, місію, цінності тацільову аудиторію.
Порада. Поставте собіконкретні запитання, наприклад: «Навіщо я займаюсь бізнесом, окрім заробіткугрошей?», «У що я вірю і що мене надихає?», «Як би я хотів, щоб клієнтиописували мій бренд друзям».
2
Підбір інструментів. Подумайте, які кольори,форми, інтонації, матеріали допоможуть найбільш точно виразити ідентичність бренду.
Порада. Почнітьрозробку фірмового стилю з логотипа – головного візуального символу компанії. Вцьому допоможе онлайн-конструктор Logaster: десятки варіантівпрофесійних лого.
3
Натхнення. Вивчайтефірмовий стиль інших компаній – у творчому процесі дуже важливий візуальнийдосвід. Чим більше прикладівпобачите, тим більше ідей у вас з’явиться.
Порада. Аналізуйте конкретні приклади, які використовуютьбренди, та думайте, як застосувати їх до свого бізнесу.
«Кради, як художник», – ця назва відомої книги ОстінаКлеона вже стала афоризмом. Інакше кажучи, дивіться навкруги та не бійтесьтворчо переосмислювати чужі підходи. Про деякі з них розповімо нижче.
В основу ідентичності кавового бренду лягли нетрадиційнідля цієї сфери атрибути: маскот у вигляді потішного вовка і біло-блакитна колірнагама.
Простий і дружній образ народився завдяки місії компанії– поділитись своєю пристрастю до обсмажування кави. Ім’я бренду дав вихованецьзасновників – сибірський хаскі, схожий на маленького вовка. Намальоване вовченяприсутнє на всіх елементах фірмового стилю: від картонних горняток до футболок і сумок.
Талісман п’є каву, танцює, читає, грає, відображаючи відкритийхарактер бренду, і закликає покупців радіти життю разом з ними. «Горнятко кавидобре настільки, наскільки добра компанія, з якою ви його розділяєте. Візьмикілька друзів (пухнастих або ні) і варіть каву так, як вам подобається», –пропонують творці Little Wolf Coffee.
Сервіс потокового відео рекламує свою продукцію на різнихносіях і в різних форматах – від мобільного додатку до гігантських рекламнихщитів на Таймс-сквер. Тому завданням дизайнерів було створення простого, яскравогота універсального фірмового стилю, який залишається впізнаваним в будь-якомумасштабі. Так з’явились червоний колір і чистий жирний шрифт для текстовоголого.
Основний інструмент брендингу Netflix – каталог серіалів ішоу. Для їх реклами компанія використовує формат карток різного розміру, якілегко масштабувати та перевести на різні платформи – як друковані, так іцифрові. На кожній з карток зображений один елемент брендингу: наприклад,персонаж серіалу або частина червоної емблеми.
Американська компанія, що продає товари для сну, змінилаіндустрію завдяки підходу до брендингу. Casper почала з онлайн-продажівматраців, в той час, як конкуренти все ще торгували в офлайн-магазинах.
Вплинути на купівельні звички людей і залучити їх вонлайн допоміг фірмовий стиль. Простий текстовий лого, заспокійлива синьо-білаколірна гама, кумедні ілюстрації в рекламі, округлі форми в шрифтах і малюнкахстворюють дружній і життєрадісний образ бренду, близький користувачам.
Враження доповнює tone of voice на сайті та всоцмережах: в компанії не навантажують клієнтів складною термінологією проконструкцію матраців, а розповідають, як налагодити здоровий сон інасолоджуватись життям.
Коли відомий данський шеф-кухар Рене Редзепі відкривав вЯпонії перший ресторан, він вирішив побудувати брендинг на філософії об’єднаннякультур, технік, продуктів.
Натхненням для назви та фірмового стилю стали інуїти –корінні народи Північної Америки, які вірили у зв'язок всіх об’єктів природи:землі, рослин, тварин і людей. Так з’явилась ідея бренду: «Всі речі розділені,але залишаються разом».
Цю філософію втілює візуальний брендинг, який поєднуємінімалізм з витонченістю, симетрію з асиметрією, елегантність з простотою. Всіформи в Inua натхненні лініями природи: квітами, травами,деревами. Їх елементи можна помітити в різних деталях – від меню до оформленняінтер’єру.
Логотип Нью-Йоркського музею сучасного мистецтва (Museum of Modern Art або MoMA) – один з найбільшвідомих у світі культури. Ви напевно впізнаєте чотири жирні чорні літери, якізавжди розташовуються вертикально – так само як на фасаді музею.
Візуальну ідентичність доповнюють яскраві кольори таоригінальне кадрування. В зовнішній, друкованій і цифровій рекламі разом з логозазвичай зображена дещо обрізана картина.
Особливо цікавий ефект виходить при поєднанні кількохрекламних плакатів. Великі чорні літери разом з різноколірними зображеннямивиглядають експресивно і динамічно – як і належить бренду, який представляєсучасне мистецтво.
Сервісний центр продукції Apple позиціює себе якпростий і зрозумілий бренд, який турбується про клієнтів і пропонує ефективнеобслуговування. Тому як фірмові кольори були обрані білий і блакитний, якісимволізують спокій і впевненість.
Доброзичливість бренду підкреслює креативна емблема:слово «Hi» в назві помістили в словесну бульбашку. Такенаписання підкреслює, що на першому місці для компанії – не високі технології,а комунікація з користувачами.
Приклад мінімалізму у виконанні скандинавської компанії Berg & Berg, яка називає себе«сучасним брендом для покупців сучасного чоловічого одягу».
В основі філософії бренду – переосмислення класики, увагадо якості та турбота про клієнтів. Ці тези втілює насамперед комбінованийлоготип. Назва Berg & Berg написана сучаснимшрифтом Reader, який виконаний в класичному стилі. Над написомзображена незакінчена швейна строчка: ця маленька недосконалість створюєвідчуття ручної роботи.
Всі елементи фірмового стилю, зокрема фотографії, сайт,візитівки, виконані в приглушених сіро-бежевих кольорах, які транслюють спокійний шляхетний характер бренду.
Прикладів креативного брендингу набагато більше, ніж можепоміститись в одній статті. Радимо знайти компанії з близькою вам ідентичністю,продуктами, цільовою аудиторією і вивчити їх фірмовий стиль. В процесі незабувайте записувати корисні техніки та підходи зі своїми коментарями – і врезультаті ви отримаєте значний список свіжих ідей.
Дозвольте нам допомогти вам підкреслити переваги вашого продукту.
E-book "Ефективне форматування таблиць" створений командою Reprezent за підтримки BrightCarbon.
Посібник містить практичні поради з дизайну таблиць:
- коли варто використовувати таблиці?
- як зробити таблицю простою і зрозумілою?
- як покращити читабельність даних у великих таблицях?
- як вдало робити акценти на важливій інформації?
Також зібрали кілька лайфхаків для оформлення візуалу та приклади креативних таблиць з нашого портфоліо.
Підпишіться на нашу розсилку та отримайте доступ до книги.
Рекомендовані статті