Ми — Reprezent
Зробити круту презентацію у 2020 році неможливо без нових інструментів і трендового дизайну.
Це друга частина лонгріду «Еволюція презентацій». І вона про тренди, нові інструменти, актуальний дизайн і роботу з контентом.
У першій частині ми згадали про програми, які вплинули на те, як виглядає презентація сьогодні.
Розглянемо три кити успішної презентації:
Презентації для виступів і презентації для відправки поштою — це різні презентації
Ми часто зустрічаємо міф про універсальну презентацію, яка підходить і для відправки поштою і для виступів. Існують виключення, але в цілому — це міф. Це повинні бути дві різні презентації. У першу чергу, вони будуть відрізнятися кількістю тексту на слайдах.
Коли на сцені виступає спікер, слайди повинні доповнювати його виступ. Тобто тексту на слайдах повинно бути небагато, щоб глядачі не відволікались на читання і не пропускали промову спікера.
У презентаціях для пошти тексту повинно бути стільки, щоб він був зрозумілий сам по собі. Адже спікера не буде поруч, він не зможе пояснити незрозумілі тезиси.
Помилки під час виступів: розміщувати на слайдах текст, який ви озвучуєте, або розміщувати текст, який не має ніякого відношення до промови спікера.
Слайди повинні доповнювати, а не дублювати промову спікера. Якщо текст на слайдах йде у бік від промови, такий текст можна сміливо викидати. Наприклад, спікер розповідає про закони Ньютона, а на слайді розмістив його біографію. Про неї він не збирався говорити, але просто поставив «про всяк випадок, раптом комусь буде цікаво».
Пиши, скорочуй
Існує відмінна книга для роботи з текстами — «Пиши, скорочуй». Усе, що там пишуть, чудово підходить для роботи з текстом у презентаціях. Головна порада — пишіть коротко, просто і зрозуміло. Вже не модно вставляти такі фразочки, як «команда професіоналів», «експерти своєї справи», «пропонуємо комплексні інноваційні рішення для бізнесу клієнтів».
Перечитуйте тексти, які ви розміщуєте на слайдах, скорочуйте їх і робіть зрозумілими.
Саме по собі використання кольорів у презентаціях — це звісно не тренд. Їх вже використовують давно. Зазвичай проблеми бувають саме з тим, що кольори у презентаціях не несуть ніякого смислового навантаження.
Використовуйте кольори обдумано!
Якщо ви не дизайнер, використовуйте спеціальні сайти, щоб підібрати кольори. У нашій статті про ресурси для презентацій є список таких сайтів.
Текст у презентаціях — один з основних елементів. Без нього практично нікуди. За допомогою простих прийомів текст можна зробити не тільки симпатичніше, але і читабельніше. Добре оформлений текст — тренд у презентаціях і повага до глядача.
Використовуйте контрастні шрифтові пари, підбирайте інтерліньяж, вирівнюйте текст по лівому краю. У PowerPoint під час вирівнювання по ширині виходять різні пробіли між словами і це погіршує читабельність.
Детальніше про безпечні шрифти і контрасти прочитайте у нашій статті.
На прикладах у слайдері показуємо, як працювати з типографікою.
Тут основний тренд — використовувати якісні емоційні зображення.
Існує ряд ресурсів (unsplash.com, pixabay.com), де можна знайти якісні безкоштовні фотографії для своїх презентацій.
Точно не модно — білі чоловічки у презентаціях. Вони ніби вірус, який поширився усім світом і заполонили усе слайди в усіх куточках планети. Вони беземоційні і зазвичай роблять незрозумілу дикість.
Усі ми полюбляємо гортати стрічку у ФБ і у Інсті, лайкати кумедні гіфки і відео з котиками. Динамічні об'єкти привертають набагато більше уваги, ніж статичні картинки. У презентаціях буває краще підібрати релевантне відео або гіфку, ніж просто фотографію. Такі гіфки викликають емоції у аудиторії і добре розбавляють виступ. Головне — не перестаратись з гіфками і враховувати цільову аудиторію.
Ще один приклад дурного тону — коли гіфка висить на слайді у вас довго, 2-3 рази її програвання цілком вистачить. А далі вона вже починає дратувати і відволікати глядачів від виступу.
Ми не раз робили такі презентації для наших клієнтів і помічали, що аудиторія з інтересом реагує на такі ілюстрації. При цьому не обов'язково бути художником і малювати професійно. Можна легко робити ілюстрації у стилі палка-палка-чоловічок і вийде цікаво. Такі презентації можна сміливо використовувати і для важливих виступів перед широкою аудиторією, і для презентацій про компанії.
Звісно, якщо малюєте професійно, виглядати також буде круто. Плюс такого підходу у тому, що вам не потрібно шукати необхідні зображення в інтернеті, адже ви можете їх створити з нуля.
Вміння розповідати історії — це тренд XXI століття. Вводьте персонажей у свої виступи і презентації. За героями цікаво слідкувати, вони викликають эмоції, чіпляють увагу і допомагають запам'ятати нову інформацію.
Історії можна використовувати як спосіб розважити і для пояснення серйозних бізнес-процесів.
Як використовувати історії у презентаціях читайте у нашій статті «Статистика vs історії».
Плавна акуратна анімація до цього часу у тренді. Вона залишається одним з найефектніших візуальних рішень.
Анімація допомогає плавно розповідати історію, керувати поглядом аудиторії і дивувати.
Нижче декілька прикладів анімованих презентацій, які команда Reprezent робила для клієнтів. Подивіться, як за допомогою анімації можна досягнути різних цілей.
Люди досі не звикли до 3D об'єктів, і це створює ефект несподіванки під час презентації.
Ви можете вставити у презентацію модель свого продукту, крутити його під різними кутами за допомогою Morph і динамічно показувати характеристики. Це створює досвід особистого використання продукту в аудиторії.
Детальніше про використання інструменту у статті «3D ін да PowerPoint».
Приклад використання 3D для презентації продукту
У 2020 році дизайнери будуть продовжувати створювати композиції з маскуванням зображень і тексту. Нижче один з варіантів, як це може бути.
Це схематичний, спрощений стиль ілюстрації. Він відмінно підходить для передачі концепцій та ідей. Виглядає чисто, елегантно і ненав'язливо. У 2020 році це одна з тенденцій графічного дизайну.
У презентації лінійні елементи можуть бути частиною фону, складної гріфики або діаграми. Їх можна комбінувати з фото і створювати симпатичні композиції.
Щоб у 2020 році робити круті презентації — навчіться працювати з переходом Morph, вивчіть останні можливості інструментів і оптимізуйте свою роботу з презентаціями.
Дозвольте нам допомогти вам підкреслити переваги вашого продукту.
E-book "Ефективне форматування таблиць" створений командою Reprezent за підтримки BrightCarbon.
Посібник містить практичні поради з дизайну таблиць:
- коли варто використовувати таблиці?
- як зробити таблицю простою і зрозумілою?
- як покращити читабельність даних у великих таблицях?
- як вдало робити акценти на важливій інформації?
Також зібрали кілька лайфхаків для оформлення візуалу та приклади креативних таблиць з нашого портфоліо.
Підпишіться на нашу розсилку та отримайте доступ до книги.
Рекомендовані статті