Контент, дизайн і тренди у презентаціях

Час прочитання: 8 хвилин

Зробити круту презентацію у 2020 році неможливо без нових інструментів і трендового дизайну.


Це друга частина лонгріду «Еволюція презентацій». І вона про тренди, нові інструменти, актуальний дизайн і роботу з контентом.

У першій частині ми згадали про програми, які вплинули на те, як виглядає презентація сьогодні.


Розглянемо три кити успішної презентації:

  1. Робота з контентом презентацій
  2. Рекомендації з дизайну
  3. Тренди у презентаціях

Робота з контентом презентацій

Презентації для виступів і презентації для відправки поштою — це різні презентації

Ми часто зустрічаємо міф про універсальну презентацію, яка підходить і для відправки поштою і для виступів. Існують виключення, але в цілому — це міф. Це повинні бути дві різні презентації. У першу чергу, вони будуть відрізнятися кількістю тексту на слайдах.

Коли на сцені виступає спікер, слайди повинні доповнювати його виступ. Тобто тексту на слайдах повинно бути небагато, щоб глядачі не відволікались на читання і не пропускали промову спікера.


У презентаціях для пошти тексту повинно бути стільки, щоб він був зрозумілий сам по собі. Адже спікера не буде поруч, він не зможе пояснити незрозумілі тезиси.


Помилки під час виступів: розміщувати на слайдах текст, який ви озвучуєте, або розміщувати текст, який не має ніякого відношення до промови спікера.

Слайди повинні доповнювати, а не дублювати промову спікера. Якщо текст на слайдах йде у бік від промови, такий текст можна сміливо викидати. Наприклад, спікер розповідає про закони Ньютона, а на слайді розмістив його біографію. Про неї він не збирався говорити, але просто поставив «про всяк випадок, раптом комусь буде цікаво».

Пиши, скорочуй

Існує відмінна книга для роботи з текстами — «Пиши, скорочуй». Усе, що там пишуть, чудово підходить для роботи з текстом у презентаціях. Головна порада — пишіть коротко, просто і зрозуміло. Вже не модно вставляти такі фразочки, як «команда професіоналів», «експерти своєї справи», «пропонуємо комплексні інноваційні рішення для бізнесу клієнтів».


Перечитуйте тексти, які ви розміщуєте на слайдах, скорочуйте їх і робіть зрозумілими.

Рекомендації з дизайну презентацій

Колір

Саме по собі використання кольорів у презентаціях — це звісно не тренд. Їх вже використовують давно. Зазвичай проблеми бувають саме з тим, що кольори у презентаціях не несуть ніякого смислового навантаження.

Використовуйте кольори обдумано!

Помилка, коли кольори не несуть функціонального навантаження
Добре кольором відзначати акценти

Якщо ви не дизайнер, використовуйте спеціальні сайти, щоб підібрати кольори. У нашій статті про ресурси для презентацій є список таких сайтів.


Приклад сайту coolors.co, де легко підбирати кольорові схеми для презентації. Знизу є RGB код (функція вмикається у налаштуваннях на сайті), який можна скопіювати у PowerPoint.

Типографіка


Текст у презентаціях — один з основних елементів. Без нього практично нікуди. За допомогою простих прийомів текст можна зробити не тільки симпатичніше, але і читабельніше. Добре оформлений текст — тренд у презентаціях і повага до глядача.

Погано оформлений текст не підкреслює ювелірну продукцію і робить слайд візуально дешевим
Такий текст разом з графікою викликає потрібні відчуття від продукту

Базові прийоми у роботі з текстом

Використовуйте контрастні шрифтові пари, підбирайте інтерліньяж, вирівнюйте текст по лівому краю. У PowerPoint під час вирівнювання по ширині виходять різні пробіли між словами і це погіршує читабельність.

Детальніше про безпечні шрифти і контрасти прочитайте у нашій статті.

На прикладах у слайдері показуємо, як працювати з типографікою.

Існують шрифти із засічками (Serif), без засічок (Sans) і декоративні. Насправді, категорій шрифтів набагато більше, але для роботи з презентаціями варто пам'ятати ці три.
Первые две категории походят для всех уровней текста, декоративные — только для заголовков (и то не всегда)
Используйте шрифты из разных групп для разных уровней текста. Например, слева виден контраст, когда заголовок набран шрифтом с засечками, а основной текст — шрифтом без засечек. Справа и заголовок, и основной текст набраны шрифтами с засечками, еще и разными (Georgia + Times New Roman). Контраст смазан, выглядит хуже.
Межстрочный интервал влияет на читабельность. В PowerPoint интерлиньяж по умолчанию 1. Для многих шрифтов оптимальный — 1.2 или 1.3, поэтому стоит вручную менять интерлиньяж, чтобы улучшить читабельность текста.
Длинные строки плохо читаются. Не делайте строки из левого края в правый. Короче строка — лучше читабельность.
Сравните два текста Наш глаз сканирует текст и определяет буквы по форме, с помощью выносных элементов. Когда все набрано прописными (в народе — капсом), то читабельность текста ухудшается
Пример, где нарушены все правила работы с текстом

Зображення


Тут основний тренд — використовувати якісні емоційні зображення.

Не використовуйте фото зі стоків, які схожі на постанову
Використовуйте більш живі та цікаві фото

Існує ряд ресурсів (unsplash.com, pixabay.com), де можна знайти якісні безкоштовні фотографії для своїх презентацій.

Точно не модно — білі чоловічки у презентаціях. Вони ніби вірус, який поширився усім світом і заполонили усе слайди в усіх куточках планети. Вони беземоційні і зазвичай роблять незрозумілу дикість.

Не використовуйте їх! Ніколи! Будь ласка!

Приклад слайду із відомими чоловічками
Приклад слайду з більш цікавою графікою

Gif & Video


Усі ми полюбляємо гортати стрічку у ФБ і у Інсті, лайкати кумедні гіфки і відео з котиками. Динамічні об'єкти привертають набагато більше уваги, ніж статичні картинки. У презентаціях буває краще підібрати релевантне відео або гіфку, ніж просто фотографію. Такі гіфки викликають емоції у аудиторії і добре розбавляють виступ. Головне — не перестаратись з гіфками і враховувати цільову аудиторію.

Ще один приклад дурного тону — коли гіфка висить на слайді у вас довго, 2-3 рази її програвання цілком вистачить. А далі вона вже починає дратувати і відволікати глядачів від виступу.

Тренди 2020 року у презентаціях

Мальовані презентації


Ми не раз робили такі презентації для наших клієнтів і помічали, що аудиторія з інтересом реагує на такі ілюстрації. При цьому не обов'язково бути художником і малювати професійно. Можна легко робити ілюстрації у стилі палка-палка-чоловічок і вийде цікаво. Такі презентації можна сміливо використовувати і для важливих виступів перед широкою аудиторією, і для презентацій про компанії.

Оцініть стилістику презентації Тіма Урбана під час його чудового виступу на TED. Така стилістика дозволила йому з гумором розповісти про тему прокрастинації, а промова краще запам'ятається завдяки яскравим ілюстраціям. Тім постійно використовує такі ілюстрації у своєму блозі WaitButWhy.

Звісно, якщо малюєте професійно, виглядати також буде круто. Плюс такого підходу у тому, що вам не потрібно шукати необхідні зображення в інтернеті, адже ви можете їх створити з нуля.

Декілька слайдів з презентації, яку Reprezent робили для виступу Сергія Хіврича, бренд-менеджера Proffstore у Європейскій Бізнес Асоціації.

Сторітелінг

Вміння розповідати історії — це тренд XXI століття. Вводьте персонажей у свої виступи і презентації. За героями цікаво слідкувати, вони викликають эмоції, чіпляють увагу і допомагають запам'ятати нову інформацію.

Історії можна використовувати як спосіб розважити і для пояснення серйозних бізнес-процесів.

Як використовувати історії у презентаціях читайте у нашій статті «Статистика vs історії».

Презентація Reprezent для виступу спікерів на заході Playing With The Brain, організованого Європейською Бізнес Асоціацією. Основною ідеєю для презентації було ввести мальованих персонажів, щоб зв'язати між собою психологічні концепції, про які розповідав спікер.

Анімовані презентації

Плавна акуратна анімація до цього часу у тренді. Вона залишається одним з найефектніших візуальних рішень.

Анімація допомогає плавно розповідати історію, керувати поглядом аудиторії і дивувати.

Нижче декілька прикладів анімованих презентацій, які команда Reprezent робила для клієнтів. Подивіться, як за допомогою анімації можна досягнути різних цілей.

За допомогою анімації можна «керувати поглядом аудиторії» і показувати інформацію порційно
С помощью анимации можно показывать объекты «До» и «После»

3D об'єкти


Люди досі не звикли до 3D об'єктів, і це створює ефект несподіванки під час презентації.

Ви можете вставити у презентацію модель свого продукту, крутити його під різними кутами за допомогою Morph і динамічно показувати характеристики. Це створює досвід особистого використання продукту в аудиторії.

Детальніше про використання інструменту у статті «3D ін да PowerPoint».

Приклад використання 3D для презентації продукту

Текстові і графічні маски

У 2020 році дизайнери будуть продовжувати створювати композиції з маскуванням зображень і тексту. Нижче один з варіантів, як це може бути.

Зробити маску зображення з текстом у PowerPoint дуже просто

Лінійні елементи

Це схематичний, спрощений стиль ілюстрації. Він відмінно підходить для передачі концепцій та ідей. Виглядає чисто, елегантно і ненав'язливо. У 2020 році це одна з тенденцій графічного дизайну.

У презентації лінійні елементи можуть бути частиною фону, складної гріфики або діаграми. Їх можна комбінувати з фото і створювати симпатичні композиції.

Приклад використання лінійних елементів у презентації


Щоб у 2020 році робити круті презентації — навчіться працювати з переходом Morph, вивчіть останні можливості інструментів і оптимізуйте свою роботу з презентаціями.

Эволюція презентацій. Частина 1.

Як розвивались презентації від появи PowerPoint до використання AI.

Онлайн-курс по PowerPoint

16 відео-уроків, 850 гривен. Онлайн-курс по дизайну презентацій в PowerPoint. Вивчіть PowerPoint раз і назавжди!

Отримайте свій пітч-дек, що приносить гроші, від команди професійних дизайнерів презентацій.

Дозвольте нам допомогти вам підкреслити переваги вашого продукту.

pitchdeck card reprezent

Рекомендовані статті

close-sign

Замовити пітч-дек

Дозвольте нам допомогти підкреслити переваги вашого продукту за 5 простих кроків. Ми створюємо презентації PowerPoint світового класу з 2014 року. За цей час ми працювали з 500+ клієнтами з 25 країн світу та провели 700+ презентацій.

Натискаючи на кнопку, ви даєте згоду на обробку персональних даних. Угода користувача Reprezent.

Дякуємо! Ваше звернення було отримано!
Упс! Форма, на жаль, не була надіслана. Напишіть нам на пошту
idea@reprezent.ua
Або зверніться за номером телефону
+38 099 092 8579