Ми — Reprezent
Якщо ви клікнули на цю статтю, то, ймовірно, бачили тут деякі з презентацій або ж ввели в Google "відомі презентації". Цікаво спостерігати, як великі успішні компанії виступали, коли вони були лише стартапом, і як усе починалося. Однак важливо розуміти кілька речей.
Зараз пітч-дек успішної компанії необов’язково допоможе вам створити виграшну презентацію. Це спрацювало для них, але це не означає, що це спрацює для вас. Крім того, ви справді думаєте, що інвестори ще не бачили всіх шаблонів і копій презентацій?
Ви можете вчитися на їх помилках і успіхах.
Подивімось на ці пітч-деки та проаналізуємо, що в них хорошого, а чого слід уникати, створюючи пітч-деки для свого стартапу.
На дев’яту річницю Uber Гаррет Кемп поділився у своєму особистому дописі на Medium їх першою презентацією 2008 року.
Різні сценарії. Важливо показати потенційні результати вашого стартапу. Інвестори хочуть знати, чого вони можуть очікувати в реалістичному, найкращому та найгіршому сценаріях.
Вичерпна інформація. Розглянуто всі важливі моменти.
Чітка заміна наявної системи. Як інвестор ви відразу розумієте, наскільки їх ідея була кращою за ту, що була раніше.
Відсутність дизайну. Звичайно іноді вам потрібно зробити щось швидко, і проста презентація з білим фоном може бути найкращим рішенням. Однак, якщо ви хочете виділятися і запам'ятовуватися, дизайн важливий.
Нечитабельні візуалізації даних. Немає сенсу розміщувати діаграму на слайдах, якщо ви не бачите її значення. Слайд 3, 15, 17, 19, 21, 24: це 6 слайдів, на яких є нечитабельні діаграми та карти.
Інформація, що повторюється. Переваги для клієнтів згадуються кількаразів, просто формулюються по-різному.
Немає завершального слайда. Краще завершити презентацію закликом до дії та контактами.
Очевидна привабливість. Facebook зробив гарну роботу, показавши, наскільки ця послуга актуальна для студентів Гарварду, а також для інших університетів по всій країні. Це викликало більше довіри до їх плану розширення.
Аналіз потенційної аудиторії. Facebook добре знав свою цільову аудиторію, і ви можете це побачити на їхніх презентаціях. Таким чином інвестори вірять, що ви дійсно знаєте, що говорите.
Зрозумілий спосіб монетизації. Коли розглядаються показники зростання кількості користувачів і категорії реклами, мова йде про великі цифри. Саме це, зрештою, і зробило Facebook особливим.
Забагато тексту. Попри те, що інформація в презентації є актуальною, з погляду дизайну на певних слайдах вони могли використати менше тексту.
Відсутність важливих слайдів. Щоб зробити належний пітч-дек, він повинен включати такі слайди як «Чому зараз», «Проблема», «Рішення», «Команда» тощо.
Простий цілісний дизайн. Відсутність складної графіки. Узгоджений стиль у всій презентації. Все це полегшує сприйняття інформації.
Лаконічний зміст. Текст на слайдах зрозумілий і дуже зручний для користувачів. Пітч-деки з невеликою кількістю тексту мають кращі шанси привернути увагу інвесторів.
Чітка бізнес-модель. Інвестори можуть чітко зрозуміти, як стартап збирається заробляти гроші в майбутньому.
Розділяти інформацію. Слайд із конкурентами можна легко розділити на 2. Так само як і слайд "Прогнози та наш запит" заслуговує на 2 окремі слайди.
Подробиці щодо того, навіщо їм потрібні кошти. З пітч-деку не зрозуміло, чому Revolut шукає кошти. Це для зростання? Або для розробки продукту? Обов’язково врахуйте це у своїй презентації.
Контакти не на своєму місці. Контакти є лише на першому слайді пітч-дека. Але контактні дані з закликом до дії повинні бути на останньому слайді, щоб інвестори знали, з ким вони мають спілкуватися.
Чітке значення. Таблиці допомагають зрозуміти, чому Mint краще для клієнтів і партнерів у порівнянні з іншими варіантами. Також добре виділяти головний висновок ваших таблиць.
Поганий дизайн і нерозбірлива візуалізація даних. Гарний дизайн не означає, що все має виглядати красиво. Головна мета – донести повідомлення найефективнішим способом. На цій презентації діаграми нечитабельні (слайд 2), цифри замалі (слайд 10), і загалом виглядає так, ніби автори намагалися вмістити на слайдах все.
Немає чіткої проблеми. Комусь потрібен їх товар? Чи є попит та ніша, яку охоплює Mint? Ви точно можете очікувати ці запитання на презентаційній зустрічі.
Деякі важливі слайди відсутні. Якщо уважно подивитись на слайд про бізнес-модель, ви не побачите її прямого опису. Також незрозуміло, яке фінансування просить Mint. Переконайтесь, що важливі слайди зроблені правильно.
Привабливість і їхня власна технологія. Разючі цифри на початку точно привернуть увагу інвесторів. У цій презентації Buzzfeed показує, що вони продумали свою технологічну частину та продемонстрували потенціал продукту.
Явна відмінність від конкурентів. Є багато новинних і розважальних платформ, але Buzzfeed показав, чим вони відрізняються. Це важлива частина презентації, оскільки вам потрібно чітко показати, як ви збираєтеся діяти.
Відсутність структури. Інвестори очікують певної структури вашого пітч-деку. Тут немає логічної послідовності слайдів. Наприклад, визначення Buzzfeed є лише 18-му слайді із 21-го.
Слайд про команду міг би бути кращим. Чому інвестори хочуть фінансувати цю команду? Що в ній особливого? Чи мають члени команди відповідний досвід? Вони могли б додати свої досягнення та фотографії.
Забагато фотографій. Добре використовувати альтернативні типи слайдів, оскільки важко стежити за презентацією лише за зображеннями.
Добре продумана. Хороший приклад простої, але ефективної презентації. Виберіть кольори, які ви збираєтеся використовувати на всіх слайдах, і гарний шрифт для заголовків і основного тексту. І найголовніше, будьте послідовними.
Розуміння аудиторії. Коли ваш продукт уже має певну аудиторію, корисно переглянути статистику та знайти закономірності. Ця інформація про вашу аудиторію цікава інвесторам, тож включіть їх у свою презентацію.
Доповнити відсутні слайди. Щоб це працювало як пітч-дек, їм слід було додати такі слайди як «Проблема/Рішення», «Команда», «Потреба в інвестиціях», «Бізнес-модель».
Детальний опис функціонала. Коли ви представляєте нову ідею на ринку, корисно витратити багато часу на обговорення того, як працює продукт. У цій презентації Foursquare показує макет телефону, щоб показати, як користувач буде використовувати їхній продукт.
Інформація для інвесторів. Які плани у стартапу? Хто в команді? Скільки фінансування їм потрібно? Засновники стартапів іноді думають, що вони можуть поговорити про це під час зустрічі, але добре мати цю інформацію на слайдах.
Відсутність дизайну. Навіть якщо презентація виглядає акуратною та простою, у підсумку вона є лише слайдами з фотографіями та текстом. Ви можете зробити свій меседж потужнішим за допомогою візуалізованих фактів і цифр.
Використання сторітелінгу. Tinder розповідає про проблему, яку вони вирішують, через історію свого засновника. Це історія, з якою люди можуть себе асоціювати, тому вони більше вірять у рішення. Використовуйте сторітелінгу своїй презентації, щоб зробити її кращою.
Оформлення слайдів. Дизайн цієї презентації не підкреслює того, що саме робить цей продукт особливим.
Відсутніважливі слайди. Якщо ми оцінюємо це як повну презентацію, бракує кількох слайдів. Наприклад:
Як ви бачили, є багато речей, які можна покращити в пітч-деках відомих компаній. Кожен стартап потребує добре продуманої професійної презентації, якщо він хоче справити враження на інвесторів.
Дозвольте нам допомогти вам підкреслити переваги вашого продукту.
E-book "Ефективне форматування таблиць" створений командою Reprezent за підтримки BrightCarbon.
Посібник містить практичні поради з дизайну таблиць:
- коли варто використовувати таблиці?
- як зробити таблицю простою і зрозумілою?
- як покращити читабельність даних у великих таблицях?
- як вдало робити акценти на важливій інформації?
Також зібрали кілька лайфхаків для оформлення візуалу та приклади креативних таблиць з нашого портфоліо.
Підпишіться на нашу розсилку та отримайте доступ до книги.
Рекомендовані статті