Як відомі компанії презентували себе, коли вони були стартапами.

Аналіз восьми пітч-деків.

Якщо ви клікнули на цю статтю, то, ймовірно, бачили тут деякі з презентацій або ж ввели в Google "відомі презентації". Цікаво спостерігати, як великі успішні компанії виступали, коли вони були лише стартапом, і як усе починалося. Однак важливо розуміти кілька речей.

Зараз пітч-дек успішної компанії необов’язково допоможе вам створити виграшну презентацію. Це спрацювало для них, але це не означає, що це спрацює для вас. Крім того, ви справді думаєте, що інвестори ще не бачили всіх шаблонів і копій презентацій?



Ви можете вчитися на їх помилках і успіхах.

Подивімось на ці пітч-деки та проаналізуємо, що в них хорошого, а чого слід уникати, створюючи пітч-деки для свого стартапу.

Uber

Uber, мабуть, одна з найвідоміших компаній у світі. Бувши колись найбільш вартісним стартапом, він на багато років змінив ринок спільних поїздок і перевезень.

Компанія Uber була заснована у 2009 році й швидко розвивалася. Перша поїздка Uber була замовлена у 2010 році, а лише через два роки, у 2011 році, Uber вже запустився на міжнародному рівні.[1]

На дев’яту річницю Uber Гаррет Кемп поділився у своєму особистому дописі на Medium їх першою презентацією 2008 року.

Що хорошого в презентації Uber?

Різні сценарії. Важливо показати потенційні результати вашого стартапу. Інвестори хочуть знати, чого вони можуть очікувати в реалістичному, найкращому та найгіршому сценаріях.

Вичерпна інформація. Розглянуто всі важливі моменти.

Чітка заміна наявної системи. Як інвестор ви відразу розумієте, наскільки їх ідея була кращою за ту, що була раніше.

Що можна покращити?

Відсутність дизайну. Звичайно іноді вам потрібно зробити щось швидко, і проста презентація з білим фоном може бути найкращим рішенням. Однак, якщо ви хочете виділятися і запам'ятовуватися, дизайн важливий. 

Нечитабельні візуалізації даних. Немає сенсу розміщувати діаграму на слайдах, якщо ви не бачите її значення. Слайд 3, 15, 17, 19, 21, 24: це 6 слайдів, на яких є нечитабельні діаграми та карти.  

Інформація, що повторюється. Переваги для клієнтів згадуються кількаразів, просто формулюються по-різному.

Немає завершального слайда. Краще завершити презентацію закликом до дії та контактами.

Facebook

У 2004 році група знайомих між собою студентів запустила нову онлайн-платформу соціальних медіа з метою об’єднати студентів Гарварду через інтернет-спільноту. Відтоді Facebook став однією з найвпливовіших соціальних мереж на планеті з понад 2,8 мільярдами користувачів.

Перша презентація Facebook 2004 року слугувала більше як преспакет. Це було зроблено для залучення імовірних рекламодавців, щоб зробити Facebook публічним. Перший зовнішній інвестор, венчурний капіталіст-мільярдер і підприємець Пітер Тіль передав Марку Цукербергу 500 тисяч доларів.

Що хорошого в презентації Facebook?

Очевидна привабливість. Facebook зробив гарну роботу, показавши, наскільки ця послуга актуальна для студентів Гарварду, а також для інших університетів по всій країні. Це викликало більше довіри до їх плану розширення.

Аналіз потенційної аудиторії. Facebook добре знав свою цільову аудиторію, і ви можете це побачити на їхніх презентаціях. Таким чином інвестори вірять, що ви дійсно знаєте, що говорите.

Зрозумілий спосіб монетизації. Коли розглядаються показники зростання кількості користувачів і категорії реклами, мова йде про великі цифри. Саме це, зрештою, і зробило Facebook особливим.

Що можна покращити?

Забагато тексту. Попри те, що інформація в презентації є актуальною, з погляду дизайну на певних слайдах вони могли використати менше тексту.

Відсутність важливих слайдів. Щоб зробити належний пітч-дек, він повинен включати такі слайди як «Чому зараз», «Проблема», «Рішення», «Команда» тощо.

Revolut

Наразі Revolut є найдорожчим фінтех-стартапом у Великій Британії. Основна ідея полягає в тому, щоб дозволити користувачам легко здійснювати платежі в широкому діапазоні валют.

З моменту свого заснування у 2015 році компанія досягла величезного глобального успіху, а у квітні 2018 року її було оголошено стартапом-єдинорогом (стартап, який отримав ринкову оцінку вартості в розмірі понад 1 млрд доларів США).

Нижче подано презентацію, яку Revolut використала на початковому етапі фінансування й отримала 1,5 мільйона фунтів стерлінгів.

Що хорошого в презентації Revolut?

Простий цілісний дизайн. Відсутність складної графіки. Узгоджений стиль у всій презентації. Все це полегшує сприйняття інформації.

Лаконічний зміст. Текст на слайдах зрозумілий і дуже зручний для користувачів. Пітч-деки з невеликою кількістю тексту мають кращі шанси привернути увагу інвесторів.

Чітка бізнес-модель. Інвестори можуть чітко зрозуміти, як стартап збирається заробляти гроші в майбутньому.

Що можна покращити?

Розділяти інформацію. Слайд із конкурентами можна легко розділити на 2. Так само як і слайд "Прогнози та наш запит" заслуговує на 2 окремі слайди.

Подробиці щодо того, навіщо їм потрібні кошти. З пітч-деку не зрозуміло, чому Revolut шукає кошти. Це для зростання? Або для розробки продукту? Обов’язково врахуйте це у своїй презентації.

Контакти не на своєму місці. Контакти є лише на першому слайді пітч-дека. Але контактні дані з закликом до дії повинні бути на останньому слайді, щоб інвестори знали, з ким вони мають спілкуватися.

Mint

Mint — це програмне забезпечення для персональних фінансів, яке було випущено у вересні 2006 року. У листопаді 2009 року воно мало понад 1 мільйон користувачів і було придбано Intuit за 170 мільйонів доларів.

Нижче ви бачите презентацію Mint.com перед запуском 2007 року (за 5 місяців до запуску).

Що хорошого в презентації?

Чітке значення. Таблиці допомагають зрозуміти, чому Mint краще для клієнтів і партнерів у порівнянні з іншими варіантами. Також добре виділяти головний висновок ваших таблиць.

Що можна покращити?

Поганий дизайн і нерозбірлива візуалізація даних. Гарний дизайн не означає, що все має виглядати красиво. Головна мета – донести повідомлення найефективнішим способом. На цій презентації діаграми нечитабельні (слайд 2), цифри замалі (слайд 10), і загалом виглядає так, ніби автори намагалися вмістити на слайдах все. 

Немає чіткої проблеми. Комусь потрібен їх товар? Чи є попит та ніша, яку охоплює Mint? Ви точно можете очікувати ці запитання на презентаційній зустрічі. 

Деякі важливі слайди відсутні. Якщо уважно подивитись на слайд про бізнес-модель, ви не побачите її прямого опису. Також незрозуміло, яке фінансування просить Mint. Переконайтесь, що важливі слайди зроблені правильно.

BuzzFeed

BuzzFeed — це багатоплатформна цифрова медіакомпанія, яка розповсюджує новини та розваги серед світової аудиторії. BuzzFeed було засновано у 2006 році, і спочатку це був алгоритм, який визначав теми та статті з усього Інтернету, які скоріш за все могли стати вірусними.

У 2008 році вони змогли залучити 3,5 мільйона доларів США від інвестора SoftBank після юридичної зміни назви компанії на BuzzFeed. Пітч-дек, представлений нижче був використаний у 2008 році.

Що хорошого в презентації Buzzfeed?

Привабливість і їхня власна технологія. Разючі цифри на початку точно привернуть увагу інвесторів. У цій презентації Buzzfeed показує, що вони продумали свою технологічну частину та продемонстрували потенціал продукту. 

Явна відмінність від конкурентів. Є багато новинних і розважальних платформ, але Buzzfeed показав, чим вони відрізняються. Це важлива частина презентації, оскільки вам потрібно чітко показати, як ви збираєтеся діяти.

 

Що можна покращити?

Відсутність структури. Інвестори очікують певної структури вашого пітч-деку. Тут немає логічної послідовності слайдів. Наприклад, визначення Buzzfeed є лише 18-му слайді із 21-го. 

Слайд про команду міг би бути кращим. Чому інвестори хочуть фінансувати цю команду? Що в ній особливого? Чи мають члени команди відповідний досвід? Вони могли б додати свої досягнення та фотографії. 

Забагато фотографій. Добре використовувати альтернативні типи слайдів, оскільки важко стежити за презентацією лише за зображеннями.

Snapchat

Snapchat — одна з найбільш популярних програм для обміну мультимедійними повідомленнями, розроблена компанією Snap Inc., спочатку Snapchat Inc., у 2011 році студентами Стенфордського університету.

Snapchat спочатку не приносив доходу. Ця презентація датується липнем 2014 року, тобто приблизно в той час, коли Snapchat почав випускати нові продукти та послуги, орієнтовані на бізнес. Насправді це не презентація для інвесторів, а скоріше комерційна презентація.

Що хорошого в презентації Snapchat?

Добре продумана. Хороший приклад простої, але ефективної презентації. Виберіть кольори, які ви збираєтеся використовувати на всіх слайдах, і гарний шрифт для заголовків і основного тексту. І найголовніше, будьте послідовними. 

Розуміння аудиторії. Коли ваш продукт уже має певну аудиторію, корисно переглянути статистику та знайти закономірності. Ця інформація про вашу аудиторію цікава інвесторам, тож включіть їх у свою презентацію. 

Що можна покращити?

Доповнити відсутні слайди. Щоб це працювало як пітч-дек, їм слід було додати такі слайди як «Проблема/Рішення», «Команда», «Потреба в інвестиціях», «Бізнес-модель».

Foursquare

Foursquare — це технологічна платформа для визначення місця розташування, яка забезпечує глибоке розуміння місця для надання комерційних рішень і споживчих товарів. Співзасновники Денніс Кроулі та Навін Селвадурай заснували компанію в Нью-Йорку у 2009 році.

Нижче ви можете побачити першу презентацію, яку Foursquare показала інвесторам у 2009 році.

Що хорошого в презентації Foursquare?

Детальний опис функціонала. Коли ви представляєте нову ідею на ринку, корисно витратити багато часу на обговорення того, як працює продукт. У цій презентації Foursquare показує макет телефону, щоб показати, як користувач буде використовувати їхній продукт.

 

Що можна покращити?

Інформація для інвесторів. Які плани у стартапу? Хто в команді? Скільки фінансування їм потрібно? Засновники стартапів іноді думають, що вони можуть поговорити про це під час зустрічі, але добре мати цю інформацію на слайдах.

Відсутність дизайну. Навіть якщо презентація виглядає акуратною та простою, у підсумку вона є лише слайдами з фотографіями та текстом. Ви можете зробити свій меседж потужнішим за допомогою візуалізованих фактів і цифр.

Tinder

Tinder — це програма для геосоціальних мереж і онлайн-знайомств, розроблена в США у 2012 році.

У травні 2013 року Tinder був одним із 25 найкращих онлайн-додатків для соціальних мереж, а в жовтні 2014 року користувачі Tinder робили понад один мільярд свайпів щодня, що призвело до близько 12 мільйонів збігів на день.

Tinder використовував пітч-дек в IAC Hatch Labs Incubator у 2012 році.

Що хорошого в презентації Tinder?

Використання сторітелінгу. Tinder розповідає про проблему, яку вони вирішують, через історію свого засновника. Це історія, з якою люди можуть себе асоціювати, тому вони більше вірять у рішення. Використовуйте сторітелінгу своїй презентації, щоб зробити її кращою.

Щоможна покращити?

Оформлення слайдів. Дизайн цієї презентації не підкреслює того, що саме робить цей продукт особливим.

Відсутніважливі слайди. Якщо ми оцінюємо це як повну презентацію, бракує кількох слайдів. Наприклад:

  • Аналіз конкурентів
  • Фінансові прогнози
  • Команда
  • Необхідні інвестиції

Як ви бачили, є багато речей, які можна покращити в пітч-деках відомих компаній. Кожен стартап потребує добре продуманої професійної презентації, якщо він хоче справити враження на інвесторів.

Отримайте свій пітч-дек, що приносить гроші, від команди професійних дизайнерів презентацій.

Дозвольте нам допомогти вам підкреслити переваги вашого продукту.

pitchdeck card reprezent

Рекомендовані статті

close-sign

Замовити пітч-дек

Дозвольте нам допомогти підкреслити переваги вашого продукту за 5 простих кроків. Ми створюємо презентації PowerPoint світового класу з 2014 року. За цей час ми працювали з 500+ клієнтами з 25 країн світу та провели 700+ презентацій.

Натискаючи на кнопку, ви даєте згоду на обробку персональних даних. Угода користувача Reprezent.

Дякуємо! Ваше звернення було отримано!
Упс! Форма, на жаль, не була надіслана. Напишіть нам на пошту
idea@reprezent.ua
Або зверніться за номером телефону
+38 099 092 8579