VR, AR, AI в презентаціях

Роботи замінюють людей. Машини забирають наші робочі місця. Зникає межа між віртуальним і реальним.

Схоже на банальну фантастику, чи не так?

У реальності — активно розробляються технології, які в майбутньому замінять людей у деяких професіях. Водночас ці технології створять нові професії. Це вже не віртуальне проти реального, машина проти людини — майбутнє народжуватиметься в кооперації і зближенні абсолютно різних, іноді кардинально протилежних підходів.

Розвиток технологій AR, VR, AI, про які ще не так давно було дивно чути, не міг не вплинути на дизайн презентацій. Тому ми вирішили зробити огляд, як ці технології застосовуються або будуть застосовуватися при створенні презентацій і в публічних виступах.


§ 1. AR (augmented reality) або доповнена реальність


Згадайте гру Pokemon GO. Вона побудована на AR — доповненій реальності. Із назви очевидно, що вона «доповнює» нашу звичайну реальність: дивитеся через камеру смартфона й бачите, як на вулиці з'являється покемон.

Доповнена реальність активується маркерами у вигляді картинок або об'єктів: коли маркери потрапляють у фокус камери, до реального об'єкту додається 3D-об'єкт, відео або статичне зображення. Доповнене зображення можна виводити на будь-який дисплей: смартфон, проектор, навіть Google Glass.

"

Популярність додатка SnapChat багато в чому ґрунтується на використанні AR

"


У публічних виступах основною метою використання чогось нового, зокрема й нових технологій, є здивувати аудиторію, запам'ятатися їй.

Водночас доповнена реальність може зробити виступ зрозумілішим і більш наочним. Технічно для презентації із доповненою реальністю необхідні екран, камера та програма, яка домалює об'єкт AR до реального зображення. Такі виступи мають гарний вигляд в онлайн-трансляціях або в запису. Для аудиторії у залі спікер, який взаємодіє з реально неіснуючими об'єктами AR, буде, найімовірніше, мати кумедний вигляд.

AR добре підходить для демонстрації архітектурних об'єктів, механізмів і схем. Якщо найбільша аудиторія буде дивитися вас онлайн або на екранах у залі, радимо подумати про застосування технології AR.



Приклад

Демонстрація нового автомобіля, спікер взаємодіє з об'єктом AR і показує машину «частинами», що неможливо було б здійснити в реальності.

Отже, AR технологію є сенс застосувати для виступів із великим охопленням аудиторії. Натомість для невеликої кількості людей створення фотореалістичного доповнення до вашого виступу лише в рідкісних випадках буде доцільним.

Однак це може бути цікавим рішенням для зустрічей із потенційними клієнтами або партнерами. Наприклад, ви бажаєте продемонструвати інвесторам модель роботи свого хмарного програмного рішення, яке має складну архітектуру. Мета зустрічі — наочно показати логіку додатка, не надто занурюючись у технічні деталі та код. У такому випадку ви можете просто принести картинку-маркер і на своєму планшеті показати повноцінну 3D-модель роботи додатка, задіявши візуальні аналоги процесів у додатку.

Приклад

Компанія Prezi також прагне впроваджувати доповнену реальність у презентації і анонсувала продукт Prezi AR

§ 2. VR (virtual reality) або віртуальна реальність


VR дозволяє повністю занурити людину у свій світ, оскільки може задіяти не тільки зорові відчуття, а ще й слухові, нюхові, тактильні.

Крім ігрової галузі та виставок, технології віртуальної реальності застосовуються і в публічних виступах. Занурити велику аудиторію у віртуальну реальність буде проблематично для спікера — як мінімум, для кожного з глядачів потрібні окуляри віртуальної реальності, також потрібно продумати логіку підключення всіх окулярів до єдиної VR-системи.

! До речі, у 2016 році 40 мільйонів осіб у світі активно використовувало VR (джерело).

Для важливого виступу перед невеликою аудиторією ця справа варта заходу. Наприклад, ви хочете переконати інвесторів вкласти гроші в новий розважальний центр. У традиційному варіанті на зустрічі довелося б представити 3D-рендери, архітектурні креслення або фізичний макет комплексу — котрий має іграшковий вигляд і не дає чіткої картинки, яким буде готовий комплекс.

Але якщо захопити окуляри віртуальної реальності й заздалегідь підготувати 3D-тур для інвесторів, можна досягнути абсолютно іншого ефекту занурення і присутності. Інвестори чітко зрозуміють, у що інвестують — вони зможуть побувати в розважальному центрі й прогулятися там, дарма що будівля може існувати ще тільки в проекті.

Інше застосування віртуальної реальності — репетиції промови. Ми знайшли два сервіси, де можна тренувати виступ перед віртуальною аудиторією:


1) presentationsimulator.com

2) virtualspeech.com

Ви можете вибирати розмір аудиторії, стать, національність тощо. Перший сервіс ще й дозволяє вам отримати зворотний зв'язок щодо вашого виступу, тож можна покращувати свою промову методом ітерацій. Наразі ця опція доступна тільки для виступів англійською.

Ми протестуємо ці сервіси та підготуємо про це окрему статтю.


§ 3. AI (artificial intelligence) або штучний інтелект

Ми бачимо два найбільш прикладних застосування нейронних мереж і алгоритмів AI:

1. Аналіз виступу й презентацій, рекомендації щодо їхнього покращення

2. Автоматичний дизайн слайдів


Аналіз виступу й презентацій, рекомендації щодо їхнього покращення

Jeremy, який зараз працює в IBM, а до цього за рік провів 108 презентацій продуктів від SalesForce, використовував AI для аналізу своїх виступів.
Він застосував суперкомп'ютер зі штучним інтелектом IBM Watson, щоб вивести закономірності, котрі з презентацій працюють найкраще.


Структура та рекомендації щодо створення слайдів, які Jeremy отримав від комп'ютера, були дуже подібні до того, що розповідає Nancy Duarte та чого ми навчаємо на наших курсах та в School of Corporate Presentations з EBA:

1. Одна ідея на одному слайді — добре.

2. У затемненій аудиторії варто використовувати слайди з темним фоном — так вони не відволікають увагу від спікера.

3. На слайді — не більш ніж 6 об'єктів (а ще краще, якщо 3).

4. Кожні 6 хвилин — інтерактивний елемент, наприклад відео або взаємодія з аудиторією у вигляді запитань, інакше увага аудиторії швидко розсіюється.

5. Чіткий мотивуючий заклик до дії, аби аудиторія зрозуміла вашу головну ідею та не забула її після виступу.



Автоматичний дизайн слайдів

Людство завжди прагнуло до автоматизації, щоб мінімізувати ручну працю та рутинні завдання. Можливо, мотиватором тут слугує прагнення до раціоналізації і заощадження ресурсів чи ж небажання займатися монотонною роботою. Можливо, навіть лінощі. Істина, ймовірно, десь посередині.

Так-от фах дизайнера презентацій також зміниться в майбутньому. Наша гіпотеза: рутинні завдання, на кшталт верстки й добору картинок, будуть автоматизовані за допомогою AI. Для більш творчих завдань кооперація людини й машини буде давати найкращі результати з мінімумом витрат.

Штучний інтелект може допомогти з аналізом величезного масиву даних, і вже ґрунтуючись на цьому аналізі й практичному досвіді, дизайнери презентацій зможуть надавати більш точні рекомендації щодо структурування інформації, підготовки до виступів і розставлення акцентів в інформації.

! Гаррі Каспаров, якого комп'ютер один раз обіграв у шахи, цьому TED відео розповідає про приголомшливі результати зв'язки людина + машина. Цікаво, що одну з ігор проти комп'ютера Каспаров таки виграв — можна вважати, баланс сил поки не порушений.

Microsoft теж не ловить ґав і працює над автоматичним дизайном слайдів у PowerPoint. В останній версії PowerPoint 2016 стала доступна функція «Ідеї для дизайну слайдів». Ця функція може порадити якийсь варіант дизайну для поточного наповнення слайда, щоправда, пропонує тільки розміщенням елементів, та й то спрацьовує не для всіх типів слайдів.

Ось вихідний слайд: дві картинки й заголовок:

Ось вихідний слайд: дві картинки й заголовок:

Згодом з удосконаленням алгоритмів AI результати можуть бути цілком задовільними.

Ще одним застосуванням нейронних мереж у PowerPoint став автоматичний переклад слайдів у режимі реального часу. Така функція була анонсована тільки нещодавно й повинна допомогти з перекладом презентації кількома мовами.

Також у PowerPoint з'явилася функція QuickStarter: «PowerPoint QuickStarter builds an outline to help you get started researching a subject of your choosing».

Пишете тему, за якою хочете зібрати інформацію — PowerPoint шукає інформацію у відкритих джерелах, розбиває інформацію по розділах послайдово та додає слайди з переліком ресурсів і змістом. Влаштує, щоб почати збір інформації за якоюсь темою й опісля перегляду слайдів уже шукати далі більш предметно.

Ще один сервіс, пов'язаний з автоматичним дизайном слайдів:

Haiku Deck Zuru

1. Аналізує презентацію, шукає ключову ідею на кожному слайді, добирає картинки під цю ключову ідею й розміщує відповідним чином текст. Поки працює криво — доводиться вручну вибирати ідею слайда, стиль підкладки тощо.

2. Дозволяє зробити презентацію зі статті Вікіпедії, такі презентації мають вигляд у стилі Zen — мінімалістичний і стриманий.


Вирішили протестувати, зробивши кілька слайдів за цією статтею, ось результат:


Поки що фото добираються не завжди точно, м'яко кажучи. Але для більш простих тем це може бути непоганим рішенням, якщо влаштовує вартість $ 19 на місяць.

§ 4. Голографія


Голограми не вимагають жодного додаткового обладнання, яке повинне бути в аудиторії, але це ресурсовитратно для спікера або організаторів конференцій.

Якщо коротко, голограма — тривимірне зображення, намальоване променями лазера. Голограми дуже схожі на реальні об'єкти, завдяки чому можна дійсно викликати WOW-ефект в аудиторії.

Приклад

Подивіться самі, який ефект на аудиторію справила поява голограми загиблого співака Tupac на фестивалі Coachella 2012

Голограми відтворюють як записані, так і створюють безпосередньо під час показу — можна виступити з крутою презентацією, в якій будуть відмальовані лазером тривимірні об'єкти. Такий метод чудово підходить для демонстрації продуктів на виставках або перед великою аудиторією. Як і в попередніх випадках, варто співвіднести можливу вигоду й витрати, тому що створення і відтворення голограми на сцені буде коштувати чимало.

Приклад

Презентація для trade show

Голографічна презентація на конференції


Підсумок

Можливо, за десятиріччя презентації зміняться до невпізнанності. Можливо, люди більше ніколи не будуть створювати слайди вручну.

У будь-якому випадку презентації будуть допомагати переконувати людей і відігравати важливу роль у житті компаній. І доки таке майбутнє не настало, а нові технології коштують захмарних коштів, потрібно вчитися добре робити презентації.

А якщо цікаво спробувати якусь із вищеописаних технологій для вашої майбутньої конференції або заходу — напишіть нам. Ми завжди відкриті до експериментів і придумаємо щось разом.

Щиро ваша,

команда Reprezent

Отримайте свій пітч-дек, що приносить гроші, від команди професійних дизайнерів презентацій.

Дозвольте нам допомогти вам підкреслити переваги вашого продукту.

pitchdeck card reprezent

Ефективне форматування таблиць

E-book "Ефективне форматування таблиць" створений командою Reprezent за підтримки BrightCarbon.

Посібник містить практичні поради з дизайну таблиць:
- коли варто використовувати таблиці?
- як зробити таблицю простою і зрозумілою?
- як покращити читабельність даних у великих таблицях?
- як вдало робити акценти на важливій інформації?

Також зібрали кілька лайфхаків для оформлення візуалу та приклади креативних таблиць з нашого портфоліо.

Підпишіться на нашу розсилку та отримайте доступ до книги.

Отримати е-книгу
morphbook-reprezent

Рекомендовані статті

close-sign

Замовити пітч-дек

Дозвольте нам допомогти підкреслити переваги вашого продукту за 5 простих кроків. Ми створюємо презентації PowerPoint світового класу з 2014 року. За цей час ми працювали з 500+ клієнтами з 25 країн світу та провели 700+ презентацій.

Натискаючи на кнопку, ви даєте згоду на обробку персональних даних. Угода користувача Reprezent.

Дякуємо! Ваше звернення було отримано!
Упс! Форма, на жаль, не була надіслана. Напишіть нам на пошту
idea@reprezent.ua
Або зверніться за номером телефону
+38 099 092 8579