Розбір слайдів №3. Текст і списки

Проаналізована презентація більше нагадує документ, а її основні ідея та мета добре заховані за численними текстовими полотнами шрифту Roboto Sans. Завдання цієї «діагностики» — показати, як із документа зробити професіональну презентацію, яку оцінять, збережуть і запам'ятають.

У межах аналізу ми розберемо лише кілька слайдів: із великим масивом тексту, зі схемою і з маркованими списками (булет-пойнтами). Стосовно ще деяких слайдів надамо письмові рекомендації, без власне слайдів.


Але ми не просто пояснимо й зробимо хороші слайди, залишивши вас напризволяще.

Ми розповімо, ЯКИМ ЧИНОМ це зробили. А значить, ви зможете застосовувати ці знання й у всіх наступних презентаціях.


А тепер почнімо.


Про проект, презентацію якого нам надіслали на розбір


Страхова компанія «Spare» спеціалізується на всіх видах страхування, зокрема медичному, про який буде йтися в презентації. Компанія почала свою діяльність у 2016 році з традиційного страхування вантажів.

Як буде використовуватися презентація?


Призначення презентації — для email-розсилки й для виступів перед потенційними або нинішніми клієнтами. Однак, варто враховувати, що це дві різні цілі, а значить — дві різні презентації. Якщо є завдання зробити одну універсальну, у ній повинна бути така кількість інформації, щоб її могли зрозуміти й одержувачі, і аудиторія, а спікеру було б комфортно із цією інформацією виступати.

Загальні проблеми та як із ними боротися


  1. Інформаційна презентація. Ми розуміємо, що тема наступна, завдання наступне. Але в презентації немає конфлікту. Немає питання «А чому цей вид страхування є кращим за інші?» або «Яку з моїх проблем вирішує ДМС?». Ми вважаємо, що без конфлікту ця презентація приречена відправитися в Корзину. І навіть найталановитіший дизайн безсилий.

  2. Багато тексту. Точніше, дуже багато тексту. Але найстрашніше — якщо його почнуть читати під час виступу. Це буде означати, що хтось тут зайвий: або слайди, або ви як спікер. Якщо немає обмеження в кількості слайдів — поділіть інформацію, дотримуючись принципу «одна ідея — один слайд», інакше ви втратите слухачів. Також не слід засмічувати слайди, які надсилаєте поштою. Одержувачам має бути комфортно їх читати.

  3. Вирівнювання тексту по ширині. Таке вирівнювання створює великі прогалини між словами, погіршуючи читабельність. Краще вирівняти текст по лівому краю або центрувати.

  4. Марковані списки (булети) майже на всіх слайдах. Із цим потрібно бути обережним. Булет — це не так просто на перший погляд. Якщо матеріал спонукає до їхнього використання, вони потребують правильного оформлення. Про це я розповім згодом.

  5. Зображення не працюють. Вони занадто дрібні, тому просто займають дорогоцінне місце на слайді. Основне завдання зображень у презентаціях — розбудити емоції. Якщо картинки виступають доповненням до списку — це іконки. Якщо вони є елементом стилю — слід надати їм охайніший вигляд і подбати про вищу якість.


На початку аналізу слайдів ми замінили шрифт Roboto Sans на два інші: Bitter — для заголовків, Proxima Nova Lt — для основного тексту.

Ці шрифти добре контрастують між собою і мають привабливіший вигляд. Roboto Sans — хороший шрифт, але в презентаціях його стає занадто багато.

Ми завантажили ці шрифти тут:


Bitter — Google Fonts. Шрифт підтримує як кирилицю, так і латиницю.

Proxima Nova Lt — виявився платним. Придбати цей шрифт можна доволі просто — пошук пропонує кілька популярних ресурсів, наприклад MyFonts.


Отже, об'єкти нашого аналізу — це слайди № 2, 4, 6 та 16.

Слайд #2

Проблеми:

  1. Багато тексту.
  2. Відповідь на запитання в заголовку міститься в перших двох реченнях, а значить решта — це відповіді на інші питання.
  3. Погана якість зображення.

Вирішення:

  1. Залишили лише визначення добровільного медичного страхування. Якщо є необхідність показати й інші категорії, можна зробити це на інших слайдах, за аналогією із цим.
  2. Ми зробили дві версії слайда: із корпоративним фоном та з картинкою на фоні. Ще використовували напівпрозору фігуру, яка надала видимості текстові. Як бачите, тепер це має зовсім інший вигляд.
  3. Прибрали зображення з поганою якістю. Воно не відігравало жодної ролі.


Яким чином робили:

Окрім шрифтів, нам знадобився лише один ресурс — Google-пошук.За запитом «health insurance» знайшли відповідну картинку, вибравши через фільтр «Інструменти» тільки великі картинки. Також часто використовуємо наступні ресурси: Flickr, Pixabay, Unsplash. Текстові візерунки теж знайшли в Google.

Слайд #4

Проблеми:

  1. Довгий заголовок. Його можна легко спростити без втрати змісту, але з покращенням сприйняття.
  2. Перше речення теж слід спростити й написати його простішою мовою.
  3. Схема вимагає НЕдизайнерского втручання. Вона доволі проста, що радує око, однак, ми й тут віднайшли, що спростити.
  4. Картинка. Що вона там робить? Підозрюємо, що краде місце. Рекомендуємо кілька разів подумати, перш ніж використовувати зображення й схему разом на одному слайді.

Вирішення:

  1. Спростили заголовок.
  2. Перше речення стало набагато компактнішим, хоча за кількістю слів воно майже не змнешилося.
  3. Переробили схему. Такий варіант підійде і для розсилки, і для виступу. Як бачите, фраза «Група супроводу» легко замінюється на корпоративні значки на одязі «співробітників».

Яким чином робили:

  1. Для виділення основного тексту використовували дві прямі лінії через вставку фігур.
  2. Опісля іконки. Ми знайшли їх на Flaticon. Тут є все, тому нечасто шукаємо в інших місцях. Але на «чорний день» зберегли в закладках Iconfinder та Noun Project.


Не рекомендуємо використовувати безликі зображення в презентаціях. Є просте рішення — намалювати «обличчя» самостійно, використовуючи прості фігури з вкладки «Вставка». Саме так ми й зробили.


Слайд №6

Проблеми:

  1. Список оформлений занадто просто й нудно.
  2. Картинка. Знову «байдикує».
  3. Фраза «Програмою передбачено» використовується доволі часто. Якщо її прибрати, сенс не загубиться, а місце звільниться.


Вирішення:

  1. Спростили текст.
  2. Прибрали картинку. Вона не потрібна.
  3. Кардинально змінили список. Тепер він складається з іконок, які ми знайшли там само ж — на Flaticon.


Слайд №16

Проблеми:

  1. Список має одноманітний вигляд. Немає точок фокусу. У цьому випадку — це числа.
  2. Слайд із короткою історією, результатами роботи й стратегією — це три різні слайди. А тут — один.
  3. Два логотипи на одному слайді.

Вирішення:

  1. Виділили числа й зробили приємніше оформлення для списку.
  2. Залишили тільки найголовніше — дані.
  3. Прибрали логотип.


І ще стосовно деяких слайдів


Слайд №13 (карта)

Надіслати такий слайд поштою — так. Виступати з ним — ні. Тільки якщо залишити лише назви областей присутності компанії, але не більше. Міста — на самостійне вивчення.

Слайд №14 (клієнти)

Потрібно вибрати щось одне — або логотипи, або назви. Завдання вирішується дуже просто: прибираємо назви, вирівнюємо логотипи в колонці, зменшуючи їх у розмірі, щоб усе вмістити. Не забуваємо про якість логотипів і послідовну анімацію їхньої появи.

Слайд №17 (останній)

Ми переконані, що слайд «Дякуємо за увагу!» — провал вашої презентації. Він означає, що ваша головна мета полягає в тому, щоб вас послухали, тобто приділили увагу. А це не так. Презентація повинна спонукати в слухачів бажання застрахувати себе, узяти вашу візитівку, зателефонувати вам, підійти до вас по пораду після презентації. Що завгодно, лише б це була дія. Тим паче, що на слайді є ваші контакти.


Підсумуємо:


  1. Уникайте великих текстових блоків. Це перетворює презентацію на документ, який ніхто не буде читати. Якщо немає обмеження в кількості слайдів — розподіліть інформацію, показуючи по одній ідеї на кожному слайдові. Якщо ж кількість обмежена — якогомога більше скоротіть наявний текст. Використовуйте при цьому зрозумілу мову, наче пояснюєте щось дітям. Звісно, ваша цільова аудиторія — це дорослі люди, але принцип простоти викладу повинен зберігатися. Додайте до цієї простоти кілька термінів, і ваш текст для серйозних людей готовий.
  2. Додавайте емоції маркованим спискам. Для цього замініть банальні маркери PowerPoint на іконки. Ми присвятили цілу статтю корисним ресурсам, зокрема сайтам із великим вибором іконок.
  3. Виділяйте точки фокусування. Коли мова йде про списки з числами, які відображають ваші досягнення, пам'ятайте, що найважливіший елемент таких слайдів — дані. Тут ви можете використовувати перевірений варіант оформлення списку: виділяємо число, роблячи його найбільшим елементом, а допоміжний текст розміщуємо під ним. Так ми й зробили в розборі. У цьому випадку вам не потрібні іконки. Головне — акуратно вирівняти об'єкти на слайді.

Ми будемо й надалі проводити розбори слайдів. Якщо ви вирішите взяти участь — надішліть свою презентацію на пошту daria@reprezent.ua. При цьому враховуйте тематики попередніх аналізів, де ми обговорювали спільні проблеми оформлення та проблеми дизайну слайдів із цитатами.

Отримайте свій пітч-дек, що приносить гроші, від команди професійних дизайнерів презентацій.

Дозвольте нам допомогти вам підкреслити переваги вашого продукту.

pitchdeck card reprezent

Ефективне форматування таблиць

E-book "Ефективне форматування таблиць" створений командою Reprezent за підтримки BrightCarbon.

Посібник містить практичні поради з дизайну таблиць:
- коли варто використовувати таблиці?
- як зробити таблицю простою і зрозумілою?
- як покращити читабельність даних у великих таблицях?
- як вдало робити акценти на важливій інформації?

Також зібрали кілька лайфхаків для оформлення візуалу та приклади креативних таблиць з нашого портфоліо.

Підпишіться на нашу розсилку та отримайте доступ до книги.

Отримати е-книгу
morphbook-reprezent

Рекомендовані статті

close-sign

Замовити пітч-дек

Дозвольте нам допомогти підкреслити переваги вашого продукту за 5 простих кроків. Ми створюємо презентації PowerPoint світового класу з 2014 року. За цей час ми працювали з 500+ клієнтами з 25 країн світу та провели 700+ презентацій.

Натискаючи на кнопку, ви даєте згоду на обробку персональних даних. Угода користувача Reprezent.

Дякуємо! Ваше звернення було отримано!
Упс! Форма, на жаль, не була надіслана. Напишіть нам на пошту
idea@reprezent.ua
Або зверніться за номером телефону
+38 099 092 8579