Алфавіт дизайнера. Презентації від А до Я.

Час читання: 7 хвилин

Перше, що ми вчимо в школі — це алфавіт, з нього починається усе. Ми підготували алфавіт, в якому кожна літера представляє термін або явище, з яким часто стикається дизайнер презентацій. Ця стаття — це крок до кращого розуміння мови дизайну та слайдів.


А — анімація

Анімація з латинської мови перекладається як «душа». Вона буквально може вдихнути життя в презентацію або ж поховати її в конвульсіях миготливої картинки. Тому головне не переборщити. Адже завдання — здивувати або щось виділити, а не роздратувати.

Б — behance

Behance — це віртуальне місце проживання дизайнера. Тут можна знайти натхнення, похвалитися досягненнями, створити мудборд, зберігаючи туди все, що порадувало око. Для багатьох ілюстраторів беханс — це візитна картка, адже саме там вони діляться своїми кращими роботами і отримують нові замовлення.

В — вирівнювання

Віримо, що істинного майстра можна визначити по вирівнюванню в його презентації. Адже він знає про щось більше, ніж перетягування об'єкта лівою кнопкою миші або стрілками на клавіатурі. Вирівнювання є всюди: PowerPoint, Photoshop і Illustrator. Спробуйте, воно вас не підведе.

Г — гельветіка (helvetica)

Популярне сімейство шрифтів класу неогротеск sans serif. Популярність цієї родини в світі дизайну можна порівняти хіба що з Кардашіанами. Тільки у Helvetica репутація краще (може, тому, що вони можуть звинуватити у всіх гріхах Arial). Спробуйте самі відрізнити, хто з них хто.

Д — Дуарте (Nancy Duarte)

Ненсі Дуарте — одна з головних авторитетів в світі презентацій. Саме їй належать вирази «візуальний мислитель» і «слайд-докс». Заснувала Duarte Design і працювала з Adobe, Cisco, Google. І дуже вплинула на нашого СЕО, ще коли він проводив Школу презентацій від Prezi в КПІ.

Е — експорт

Те, що красиво і рівно виглядає на вашому моніторі, може перетворитися на гарбуз після відправки клієнтові. Навіть безпечні шрифти і шаблони не зможуть врятувати від провалу, якщо їх не підтримує інший пристрій. Тому використовуйте експорт, це убезпечить вашу презентацію від злих чар.

Є — єдність

Єдність — ключ до сприйняття всього продукту, той секретний інгредієнт, який перетворює набір контенту в цілісну і послідовну роботу. Домогтися єдності можна вибором певної палітри, використанням схожих геометричних фігур, шрифтів, текстур і навіть негативного простору. Головне — відчувати ритм.

Ж — жесть

Двадцять рядків тексту шостим кеглем з вирівнюванням по центру, десять складнючих діаграм на одному слайді. Картинки, сплюснуті настільки, ніби на людину сів слон (і більше не встав). Це не фільм жахів, це жесть, причому заснована на реальних подіях.

З — затримка

Не та, яка може кидати в холодний піт молоді пари, але теж важлива. Затримка анімації в моушн дизайні дозволяє зробити переходи між об'єктами більш плавними. Досить, щоб вони рухалися не просто один за одним, а з невеликою затримкою (0.1 секунди).

Ї — їжа

Їжа — це паливо, на якому живуть дизайнери. Без їжі іх креативність пропадає і єдині референси, що спадають на думку, це гамбургери, котлетки та картопелька. Ммм, а може вже пора перекусити?


І — інтерліньяж

Саме відстань між рядками (інтерліньяж) вирішує, наскільки комфортно глядачеві буде читати текст. І чи буде він читати його взагалі.

Й — йохохо,

... і немає правок! — люблять приспівувати в Reprezent, коли клієнт задоволений презентацією.

К — контент

Це фундамент вашого будинку. Можливо, підбирати фарбу на фасад або розставляти меблі в кімнатах цікавіше, проте якщо інженери не побудують фундамент, а копірайтер не сформує контент, починати будувати зарано.

Л — логотип

Логотип компанії — її обличчя. І не дивно, що клієнти часто просять акцентувати на ньому: поставити на кожен слайд або зробити побільше. І якщо перше цілком доречно, особливо на зовнішньому івент, то на друге прохання відповіли ще 13 років цим легендарним відео.

М — морф (morph)

Хтось може не знати, що у новому PowerPoint є функція Morph (Трансформація). Вона прискорює створення плавних переходів між слайдами і робить вашу презентацію більш захоплюючою. Про цю неймовірну магію ми написали цілий електронний конспект. Нехай всі стануть трошки чарівниками.

Н — напрямні

Вище ми вже писали про важливість вирівнювання. Допомогти впорядкувати по фен-шую все в вашій презентації допоможуть напрямні. З їх допомогою можна створити сітку, яка і вкаже, куди потрібно розмістити об'єкти на слайді. Включити напрямні в PowerPoint можна у вкладці «Вид», поставивши галочку біля «лінійок і напрямних».


О — оформлення

Його завжди потрібно розробляти індивідуально. Але в основі кожного стилю лежать базові принципи, а це доречний шрифтовий гардероб, колірна палітра, текст по суті і без помилок.


П — пітч-дек (pitch deck)

У вас може бути відмінна ідея, але вона не приверне уваги, поки ви не знаєте, як її подати. Все врятує якісний пітч-дек. Це візитка стартапу, must-have на всі випадки життя. Така коротка презентація підійде для demodays або pitch sessions, коли стартапи розповідають про свої проекти за 3-5 хвилин.

Р — Reprezent

Це ми. Команда Reprezent, закохані в дизайн. З 2014 року допомагаємо візуалізувати ідеї і робимо презентації світового рівня. Віримо, що гарну презентацію може зробити кожен і навчили цьому мистецтву вже більше 2500 осіб.

С — сторіборд

Уолт Дісней сказав: «Ми не пишемо історії, ми малюємо їх». Ми в Reprezent вирішили прислухатися і сьогодні малюємо наші презентації. Сторіборди — це візуалізації сценарію без особливих деталей. Вони можуть не тільки заощадити час, але і пам'ять. Просто накидавши на папері структуру презентації, ви вже точно нічого не втратите.

Т — TED

Ми любимо TED не тільки за яскравих особистостей і мотивацію, але і за презентації. Саме там дуже помітно, як хороша презентація підсилює історію, розставляє акценти. З 2014 року команда Reprezent робить презентації для спікерів TEDxKyiv.

У — українське

Коли чуєш «український дизайн», багато кому на думку спадуть вишиванка, хата-мазанка і козак з булавою. Однак у 21-му сторіччі українська ідентичність розвивається, стає більш сучасною. Креативний клас України активно проявляє себе в моді, предметному дизайні, архітектурі, нових технологіях, дизайні їжі.

Поняття про український дизайн ще тільки формується. Ринок розвивається, і з кожним роком ситуація все стає краще. Можливо, колись український дизайн буде на рівні зі скандинавським, італійським та японським.


Ф — фідбек

Ми в Reprezent вважаємо, що якщо немає фідбеку, то і роботи для клієнта немає. Вона або незрозуміла, або не дуже і важлива. Зворотній зв'язок — не просто інструмент формування довіри з боку клієнтів, але і запорука розвитку. Полюбіть конструктивну критику, вона дозволяє тримати себе в тонусі і не зупинятися на досягнутому.

А про те, як давати зворотній звязок по презентації читайте у нашій статті.

Ц — центрування

Одна поширена помилка — це вирівнювання великої кількості тексту по центру. Якщо абзац містить більше трьох рядків, то даний прийом створює враження неохайності і знижує читабельність контенту. Краще вирівнювати текст по лівому або правому краю.

Вирівнювання по центру може бути застосовано до плакатів, запрошень, брендингу, дозволяючи збалансувати невеликий текст, виділити певні аспекти макету і створити візуальну ієрархію.


Ч — чарівник

PowerPoint — це безмежна магія, якою можна користуватися завжди і всюди. І для того, щоб стати чарівником, не потрібен лист з Хогвартса, досить пройти наш інтерактивний онлайн-курс Pro PowerPoint.

Ш — шрифт

Наша візуальна мова. Настрій презентації. Ніхто не стане розповідати про квантову фізику за допомогою Comics Sans, якщо це не серія «Теорії великого вибуху». Вирішити, який шрифт вам підійде, допоможе наша стаття.

Щ — ща буде

Ми шануємо дедлайни. Тому якщо говоримо «ща буде», то так і буде.

Ю — youtube

Один з найважливіших ресурсів для отримання навичок в дизайні. Нам подобається філософія «Якщо не знаєш — погугли». Так само і з дизайном: багато питань можна вирішити 5-хвилинним ютуб відео.


Я — якість

Краще витратьте більше часу, але знайдіть фото в хорошій якості. Якісні зображення — це висока роздільна здатність і мінімум елементів.

Безкоштовні якісні фотографії рекомендуємо шукати на фотостоках unsplash.com і pixabay.com. Або ж придбайте необхідні вам фотографії. Головне не використовувати зображення з водяним знаком.

Тепер, знаючи основи основ, ви можете приступати до подальшого розвитку мови дизайну та слайдів. В цьому вам допоможе онлайн-марафон «Калейдоскоп слайдів».

Калейдоскоп слайдів

Це 7-денний безкоштовний онлайн-марафон про презентації. Він допоможе як прокачати смак у дизайні в цілому, так і збагатити свій інструментарій конкретними прийомами для слайдів.

Марафон проходить у telegram та email.

Отримайте свій пітч-дек, що приносить гроші, від команди професійних дизайнерів презентацій.

Дозвольте нам допомогти вам підкреслити переваги вашого продукту.

pitchdeck card reprezent

Ефективне форматування таблиць

E-book "Ефективне форматування таблиць" створений командою Reprezent за підтримки BrightCarbon.

Посібник містить практичні поради з дизайну таблиць:
- коли варто використовувати таблиці?
- як зробити таблицю простою і зрозумілою?
- як покращити читабельність даних у великих таблицях?
- як вдало робити акценти на важливій інформації?

Також зібрали кілька лайфхаків для оформлення візуалу та приклади креативних таблиць з нашого портфоліо.

Підпишіться на нашу розсилку та отримайте доступ до книги.

Отримати е-книгу
morphbook-reprezent

Рекомендовані статті

close-sign

Замовити пітч-дек

Дозвольте нам допомогти підкреслити переваги вашого продукту за 5 простих кроків. Ми створюємо презентації PowerPoint світового класу з 2014 року. За цей час ми працювали з 500+ клієнтами з 25 країн світу та провели 700+ презентацій.

Натискаючи на кнопку, ви даєте згоду на обробку персональних даних. Угода користувача Reprezent.

Дякуємо! Ваше звернення було отримано!
Упс! Форма, на жаль, не була надіслана. Напишіть нам на пошту
idea@reprezent.ua
Або зверніться за номером телефону
+38 099 092 8579